Bladverlies aan Olijfboompje.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Bladverlies aan Olijfboompje.

Berichtdoor Leentje! op 01 apr 2013 14:12

Hoi, ben totaal nieuw op dit forum, maar ben blij jullie gevonden te hebben.

Hier dus mijn (allereerste) vraag/probleem, aan jullie.

Heb sinds 3 jaar, 2 olijfboompjes.
+/- 1,60m hoog, staan beiden in dezelfde soort pot, zelfde grootte van pot, dezelfde grond, en tijdens de zomer zo goed als dezelfde plaats in mijn tuintje.
Overwinteren doen ze allebei in de garage, ook weer dezelfde plek, zelfde lichtinval, zelfde koude, op dezelfde tijd water, en ook ongeveer evenveel water.

Maar, ook vorig jaar was dit het geval, ééntje verliest steevast AL zijn blad, terwijl zijn broertje/zusje GEEN ENKEL blad verliest!?

Hoe zou dit kunnen komen?
Ook vorig jaar liep "de kale" terug uit, en zelfs nu, terwijl de eerste zonnestralen zijn takjes streelt... begint hij weer voorzichtig knopjes te maken.

Nu moet ik wel zeggen, dat het ene boompje (de kale), volgens mij langere blaadjes heeft, dan het andere.
Kan dit? Is het misschien gewoon een andere soort?
Beiden hadden NATUURLIJK hetzelfde label aan hun stam hangen, toen ik ze aankocht.

Wie geeft me het antwoord? :thumb_up:

Leentje. :tong:
Leentje!

0 bedankjes

Re: Bladverlies aan Olijfboompje.

Berichtdoor Hitch op 01 apr 2013 14:27

Allereerst :welkom: op dit forum :!:
Kan natuurlijk zijn dat je 2 verschillende soorten hebt maar anderzijds moet je er ook rekening mee houden dat planten zelfs van dezelfde soort nooit volledig gelijk zijn. De ene kan altijd dat ietsje sterker zijn dan de andere maar als je zelf al uiterlijke verschillen kunt opmerken tussen je planten onderling dan mag je er toch waarschijnlijk van uitgaan dat je 2 verschillende soorten hebt.
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?