vraag chamerops cerifera

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: vraag chamerops cerifera

Berichtdoor kareltje op 01 apr 2013 19:58

bij mij heeft het 2,5 week geduurd, nu zie ik pas dat het beter met mn palm gaat!

greetzz..
kareltje

0 bedankjes

Berichtdoor Rico op 01 apr 2013 20:54

Dank je! :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 apr 2013 23:17

Normaal moet dat toch veel sneller reageren hoor. Meestal de dag erna al of zelfs al enkele uren na het water geven. Heb je geen foto Rico, misschien zien wij iets wat jij niet ziet...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 01 apr 2013 23:35

Hmmm, ik kan verder niks geen beestjes of andere gekke dingen ontdekken, maar ik heb natuurlijk ook (nog) niet de kennis die jullie hebben. Zal morgen gelijk even wat foto's maken, waarschijnlijk kunnen jullie mij er wel meer over vertellen.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 03 apr 2013 19:55

Het zijn niet echt duidelijke foto's, misschien dat jullie er toch wat op/aan zien.

Over twee weken gaan ze de grond in, dus wou ik ze nu eigenlijk nog niet uit hun pot trekken om de kluit te bekijken. Of zal ik dat beter wel doen?

chamerops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waggy:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 apr 2013 06:58

Ben je zeker dat het een cerifera is Rico want dat lijkt mij eerder een vulcano te zijn of anders een gewone... Kzie het niet goed, dus ik durf er mij niet over uitspreken. Als het toch cerifera is dan is de kleur erg flets hoor. Als het vulcano zou zijn dan heb je een mooie & duur exemplaar :thumb_up:
Ik zie er niet echt heel veel verkeerd aan op deze foto's, blad is niet echt volledig dichtgeknepen. Misschien wat lichtgebrek, staat die nog binnen ? (in het donker)
Ik zou hem buiten plaatsen (schaduw :!: ) een graadje vorst of twee zal hem niks doen hoor. Zo kan die ook al wennen aan buiten en kan die binnen een paar weken al terug in de zon als je hem uitplant.

Met de Waggi is niks mis hoor, kzou die ook al buiten plaatsen, beetje vorst doet hem niks. En dan krijgt die terug licht, natuurlijk deze ook eerst in de schaduw zodat die niet verbrand.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 apr 2013 21:07

Bedankt voor je reactie en advies!

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, maar het is een gewone chamerops humilis.

De waggy staat al bijna de hele winter buiten onder het afdak en is alleen met temp. onder de -4 naar binnen gegaan in de garage. In de garage stond de humillis ook. Een klein raampje en twee TL lampen zorgden overdag voor een beetje licht. Nu staat de humilis al een weekje buiten, beschut in een hoekje onder de veranda.

Gelukkig dat het nog niet zo heel erg slecht met ze gesteld is dan :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?