Gisteren gekocht(2012), vandaag de grond in.(Korea palmen)

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Gisteren gekocht(2012), vandaag de grond in.(Korea palme

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 apr 2013 22:47

Riny, staat de palm momenteel nog steeds zo ingepakt ? Want dat is eigenlijk nu niet meer nodig hoor, die enkele graden vorst in de nachten zullen hem geen kwaad meer doen. Je mag de bescherming dus al volledig verwijderen, het vele licht zal hem dan ook wel deugd doen want aan de bloemen te zien heeft die een beetje lichtgebrek (witte kleur)
Volgens mij is het een mannetje, mannelijke bloemen komen steeds iets vroeger dan vrouwelijke en vrouwelijke bloemen zijn iets kleiner van formaat.
De bloemen kunnen ook een overlevings drang zijn van de plant maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Het feit is dat die nu al groeit en dat is een heel goed teken, wil zeggen dat hij aan het herstellen is onder de grond ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor mauriceb op 03 apr 2013 12:13

Waterboyke schreef:Riny, staat de palm momenteel nog steeds zo ingepakt ? Want dat is eigenlijk nu niet meer nodig hoor, die enkele graden vorst in de nachten zullen hem geen kwaad meer doen. Je mag de bescherming dus al volledig verwijderen, het vele licht zal hem dan ook wel deugd doen want aan de bloemen te zien heeft die een beetje lichtgebrek (witte kleur)
Volgens mij is het een mannetje, mannelijke bloemen komen steeds iets vroeger dan vrouwelijke en vrouwelijke bloemen zijn iets kleiner van formaat.
De bloemen kunnen ook een overlevings drang zijn van de plant maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Het feit is dat die nu al groeit en dat is een heel goed teken, wil zeggen dat hij aan het herstellen is onder de grond ! ;)

Idd wat waterboyke zegt, mocht hij nog ingepakt staan. Dat mag eraf hoor!~mooie palm btw.
Temperatuur 2 m.
2013 min. - 12.9°c - max. --.-°c
2012 min. - 16.3°c - max. 33.3°c
2011 min. - 5.9°c - max. 32.1°c
Temperatuur 10 cm.
2013 min. - 16.9°c - max. 16.6°c
2012 min. - 19.6°c - max. 33.0°c
2011 min. - 8.0°c - max. 31.9°c
mauriceb

3 bedankjes

Berichtdoor MooiePalm op 03 apr 2013 13:33

@Dimi ja ik had de hoezen er nog om zitten, ik ga hem er meteen vanaf halen :) vorige week was het soms nog -5 s'nachts dus leek het me beter om ze nog even te laten zitten.
Jammer dat het een mannetje is , de grote fortunei is dat ook.
Nu maar hopen dat die andere Waggy die ik laatst gekocht heb een vrouwtje is.
Die heeft in iedergeval ook al gebloeid zo te zien, er zitten nog resten van de bloemstelen aan de stam.

Groet Riny
MooiePalm

6 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen