Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Hitch op 09 apr 2013 11:04

Heb gisteren alle boom- en andere varensoorten uit de serre gekieperd en die staan nu te genieten in de regen welke overigens maar matig valt. Had gisteren en eergisteren de tuin al eens goed besproeit.
Ook hier zijn alle beschermingen verwijdert en de bananen zijn allen afgesneden tot op gezond groeipunt.
Voelt wel koud aan buiten. Zondag geven ze volle zon ( :welkom: ) en 20 tot 22° :!: :D
Jammer genoeg moet ik dan juist werken maar de planten zullen er alleszins wel bij varen en versneld ontwaken uit hun veel te lange winterslaap.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Remy op 09 apr 2013 13:57

Hopelijk blijft het zo want gisteren heb ik de beslissing genomen om de bananen al in de volle grond te zetten. Ik kan ze binnen echt niet meer goed houden. Op zolder liep de temperatuur te veel op (plat dak en zon...) waardoor alles flink achteruit ging. Alleen de basjoo's zien er nog goed uit, de rest is een drama. Hopelijk hersteld alles in de buitenlucht.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Nody op 09 apr 2013 14:26

Het regent, het regent, de palmpjes worden nat
Er kwamen twee nieuwe bladeren aan
Die kondigden de zomer aan
Het regent, het regent, de palmpjes worden nat

:mrgreen:

PS Gelukkig krijgen we wat regen de komende dagen, want vanaf zondag gaan we een zeer warme droge periode tegemoet. Zondag en maandag 20+ graden en daarna temperaturen overdag die schommelen tussen de 16 en 20 graden met veel zon. YES! De weergoden hebben onze gebeden eindelijk verhoord. :applaus:
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 09 apr 2013 16:53

Wat een flut regenbui,alleen goed voor het stof weg te spoelen,hopelijk komt er straks een serieuze regenbui.
Dit weekend maar eens proberen om wat planten zoals varens naar buiten te sleuren,voor de schildpadden is het helaas nog steeds te koud.
Ben toch weer serieus aan het overwegen om te stoppen met exotische planten aangezien het steeds langer koud blijft en de tijd die je er van kunt genieten ook steeds korter wordt.
Helemaal stoppen is misschien wat overdreven maar in ieder geval drastisch minderen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 09 apr 2013 17:42

Hier had ik ook wat meer regen gewild, met een paar drupjes zijn de exootjes niet tevreden. Ti's ook nooit goed.

Voorspellingen zijn top en de voorspelling voor de zomer mag er ook wezen al, is dit natuurlijk gebaseerd op vorige lentes en zomers en is dit geen garantie voor de toekomst.

De mooiere dagen van onze hobby komen er in iedergeval weer aan :thumb_up:

Geniete en groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Nosferatu op 09 apr 2013 18:25

Hier halve dag serieuze regen
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor Rico op 09 apr 2013 19:28

Het stof is weg door het kleine beetje regen, de planten geef ik zelf wel water als ze het nodig hebben, dus laat de zon maar komen :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor plasta op 09 apr 2013 20:24

Hier tot nog toe 2,4 mm hemelwater.
Hopelijk de komende dagen wat meer van dat spul en opgaande temperaturen.
Laat de zon de komende dagen nog maar weg blijven, zodat de planten die naar buiten zijn gesleept de kans krijgen te wennen aan dag/zonlicht. Anders verbranden ze wel heel erg snel.
Vanaf het weekend waarschijnlijk hier al ruim in de 20 graden en zon, dus de zonnebrandcreme, korte broek, ligstoel en de nodige alcoholische versnaperingen heb ik al klaar liggen.

een tropische prepper :happy_thai:
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor jaak op 09 apr 2013 21:05

hier heeft het ook een beetje geregend en als ik eerlijk mag zijn hoeft het voor mij nog niet,ik heb gisteren alle musa's in de volle grond gezet en de grond was alles behalve droog maar ook niet zeiknat,ik leef hier dan ook op kleigrond.

Groeten, jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Nody op 10 apr 2013 14:03

Hier nu 12 graden met een waterig zonnetje na een lange regenperiode van gistermiddag t/m vanochtend.

Mijn eucalyptussen en Trachy's zijn al zichtbaar aan het groeien. :thumb_up:
Nody

23 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips