Beste
Ik heb mijn plant vorige maand overgeplant naar een grotere pot.
Ik heb eigenlijk altijd maar een beetje gedaan wat dacht dat moest. Maar nu wil ik het eigenlijk eens goed doen.
Mijn plant heeft een hele tijd amper gegroeit maar sinds hij in de nieuwe pot staat groeit hij weer als zot. Omdat hij 1 tot 2 bladen per week aanmaakt vraag ik me af of dit niet te snel is.
Hij staat momenteel aan een zeer grote raam waar enkel 's morgens zon is maar ook wel vlak naar een verwarming (er is momenteel geen ander plaatsje).
Nu de vraagjes:
* Het laatste blad is half open maar heeft al een rare plek op zijn blad. Heeft hier iemand een verklaring voor?
* De onderste bladen worden altijd bruin en dor. Vroeger knipt ik die af maar dan droogte de hele lengte tot aan de grond gewoon af. Nu laat ik ze gewoon hangen. Wat doe je daarmee? Want als je ze afknipt dan kan je stam toch niet verdikken??
* Als er kleintjes aankomen... Ik snij die er na enkele maanden af omdat ze met het voedsel van de moederplant gaan lopen. Maar ik zorg wel dat er al worteltjes aan zijn zodat ik er iemand anders een plezier mee kan doen. Is dit goed of niet..?
Hier nog enkele foto's: