Mooi Troy

Al gaat die weer snel de hoogte in gaan hoor daar in die warme serre...

Gaat die nog de volle grond in of blijft die in pot ?
Hier even een update over mijn grote Maurellii...
Hij is weer redelijk wat stam verloren maar ondanks dat is die nog steeds massive

Heb hem voorlopig nog steeds in de garage laten staan. Alles staat al buiten maar deze liet ik nog even staan, ergens deze week wou ik hem dan toch ook buiten plaatsen maar toen las ik het weerbericht dat komend weekend de nachten nog eventjes koud worden dus besloten om nog even te wachten tot daarna. Niet bang voor schade hoor maar toch beter geen koude geven, ik verwen hem

Trouwens dit ding verplaats je niet zo maar even snel en voor je plezier
Onderstaande foto's van vandaag, heb vorig weekend de kop nog eens afgesneden. Zat toch vol

met bladluizen en dat blad is toch verloren buiten. Zoals je kan zien zit de groei er al goed in op die paar dagen. Dit jaar kort ik hem niet zo veel meer in als vorig jaar. Reden is omdat de stam zich dan beter kan ontwikkelen, vorig jaar barste die open en verloor daardoor veel schubben (laat ik het zo noemen) Het ging toen ook van heel dik naar ineens veel smaller... En wegsnijden kan nog altijd natuurlijk, een lange zwiep moet het zeker niet worden dan grijp ik in
Hier de foto's...