Foto's uploaden?

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Foto's uploaden?

Berichtdoor Tropica Flora op 10 mei 2013 19:55

Hoi,

Ik merk dat mijn activiteit hier op het forum lager is dan misschien goed is voor mezelf? Dit is te wijten aan het feit dat het uploaden van foto's en vooral het niet kunnen uploaden van foto's vanaf mobiele devices (imageshack en twooba werken ook niet op mobiele devices zoals het hoort...)
Zou het misschien mogelijk zijn dat de upload grootte van foto's naar 4000x4000 en circa 3-4Mb wordt vergroot? Ik denk dat naast mij veel leden dit wel een leuke verandering vinden :)

Hopelijk krijg ik hier een antwoord en wat feedback :)
Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.

Groetjes DarkDevil

PS. Ik heb het hier maar neergegooid omdat ik even niet wist waar anders
Neem eens een kijkje op http://www.TropicaFlora.nl
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Re: Foto's uploaden?

Berichtdoor Christophe op 11 mei 2013 12:19

Dag DarkDevil,

Twooba werkt idd niet zoals het hoort op mobiele toestellen. De nieuwe versie die bijna af is doet dit wel, maar enkel voor het videos gedeelte. Het foto gedeelte (de huidige versie dus) zal nog steeds niet werken vr mobiele toestellen .. De reden waarom ik ooit Twooba heb gebouwd was omdat deze foto's automatisch verkleind tijdens upload, wat veel webvriendelijker is. Mocht ik jouw suggestie toelaten, zou onze server snel volstaan met (veel te grote, dus niet webvriendelijke) foto's .. Daardoor zou de laadtijd van pagina's veel te lang duren, begrijp je ;)

Heb je geen desktop of laptop waar je ofwel foto's eerst kan verkleinen, ofwel foto's via twooba kan uploaden?

Mvg,
Christophe
PS: Mss hebben andere leden nog alternatieven ..?
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 11 mei 2013 16:13

Hoi Cristophe,

Ah, ik begrijp het, was het alleen niet gewend aangezien ik van een forum af kwam waar het wel gewoon kon, die zal wel wat meer serverkracht hebben gehad denk ik.
Het punt is dat ik nou juist geen computer altijd bij de hand heb enzo dus het uploaden van een foto in plaats van paar seconden ineens paar minuten kost wat ik iets te veel van het goede vind.
Mag ik dan vragen of er misschien een versie aankomt die mobiele devices op fotogebied gaat ondersteunen? :) of is dat iets voor de lange termijn?
Ik heb wel geprobeerd via dropbox foto's te delen maar dat gaat niet zoals het hoort want ik kan niet meer dan de link delen want als ik het via probeer krijg je niets te zien, ik zal wel een voorbeeldje geven met de foto van mijn Musella lasiocarpa kiemplant.

https://www.dropbox.com/s/metbgm6ma63p7 ... .09.06.jpg
Afbeelding

Maar bedankt voor de uitleg :) ik denk dat ik dan wel gewoon over ga tot het posten van dropbox linkjes.

Groetjes DarkDevil
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 11 mei 2013 16:27

Afbeelding
Oke heb na weken zoeken eindelijk iets kunnen vinden waar het hele forum denk ik wel blij mee kan zijn :)

Je kunt het [img ][/img ] commando gewoon gebruiken in combinatie met dropbox, hoe?
Je plaatst zoals gewoonlijk de te delen dropbox link (rechtermuisknop copy link of iets in die geest) en dan plaats je achter de foto ?dl=1 als je dit achter je link plaatst dan wordt het plaatje wel zichtbaar.
Hopelijk is dit ook een beetje een webvriendelijke manier.
Hiermee kunnen in ieder geval zeer eenvoudig fotos worden geupload van (mobiele) devices zonder moeilijk hoeven te verkleinen :)

Sorry voor het gezeur :$
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 12 mei 2013 23:13

Ah, ik begrijp het, was het alleen niet gewend aangezien ik van een forum af kwam waar het wel gewoon kon, die zal wel wat meer serverkracht hebben gehad denk ik.

Neen, dit heeft niks met serverkracht te maken, maar met de laadtijd van webpagina's. Wanneer je bv. 10 foto's upload van elk 3MB, dan moet de gebruiker meer dan 30MB downloaden voor hij de webpagina kan zien, terwijl foto's van 200-300kb (10 keer zo klein dus) voldoende zijn om de foto op een duidelijke en heldere manier te tonen. Serverkracht is slecht een klik op een button, dat is het probleem niet ;)

Wanneer je dus grote foto's op dropbox zet oid (waar geen snelkoppeling naar de shortcuts bestaat), en de foto's deelt op het forum, dan zal de laadtijd van de pagina dus lang duren, waardoor de gebruiker snel(ler) zal wegklikken, en ze dus jouw foto's niet te zien zullen krijgen.

Mag ik dan vragen of er misschien een versie aankomt die mobiele devices op fotogebied gaat ondersteunen? of is dat iets voor de lange termijn?

Dat zal idd nog even duren ;)

Grtjs,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 13 mei 2013 12:58

Oh dus mijn dropbox idee werkt nog niet? :(
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 13 mei 2013 16:32

DarkDevil schreef:Oh dus mijn dropbox idee werkt nog niet? :(

Het werkt, maar de laadtijd van de pagina's is enorm lang (vooral bij trage verbindingen ;) ) Maarja, beter dat dan geen foto's natuurlijk :)

Grtjs,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 13 mei 2013 16:43

Haha mwa valt toch wel mee kwa laadtijd?
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 13 mei 2013 16:47

Nou darkdevil. In de trein wordt het lastig hoor, met 128kb/s :lol: en voor een mobiel datalimiet is het ook niet fijn denk ;)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 13 mei 2013 17:04

Hmmmm ja dat is ook weer zo :(

Er moet toch een eenvoduige goede manier zijn? :p
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips