Wat nieuwe plantjes gekocht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Wat nieuwe plantjes gekocht

Berichtdoor Hitch op 24 mei 2013 10:58

Gisteren naar Exotica in Nijlen geweest en dat had ik natuurlijk beter niet gedaan. :? Eigenlijk moest ik enkel in de zaak naast de deur zijn om er Eco paaltjes op te halen voor de vijverboord te plaatsen maar ik kon de verleiding toch weer niet weerstaan en stapte dan maar bij Guido ook eens binnen "om te kijken". :lol:
Heb wat Colocasia's, een Zantedeschia 'Pink Mist', een Ginkgo Biloba, Diospyros lotus kaki, Eucalyptus debeuzevillei en een Aardbeiboom (kan ff ni op de Latijnse naam komen) meegenomen.
Heb me dan nog erg hard moeten inhouden want hij had weer prachtig spul staan hoor. Gelukkig had ik de aanhanger niet mee want dan had ik weer een flink gat in m'n beurs en zou ik zijn thuisgekomen om me dan af te vragen waar ik het in godsnaam weer allemaal kwijt moest. :roll:
Hitch

156 bedankjes

Re: Wat nieuwe plantjes gekocht

Berichtdoor JmC4c op 24 mei 2013 11:37

De verleiding is zo groot en niet te weerstaan :lol:
Mss een andere zaak zoeken voor paaltjes, waar geen planten in de buurt te verkrijgen zijn ;)
Alvast veel plezier met de nieuwe aanwinsten, Hitch :thumb_up:
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Remy op 24 mei 2013 11:38

Zo herkenbaar! Ik ga voorlopig gewoon niet meer naar tropische tuincentra's omdat ik dan gewoon gek word. Ik wil ook even afwachten wat het weer doet de komende paar jaar. Als het ieder jaar zo koel blijft vervang ik liever het merendeel door "koude exoten" zoals bamboe en varens die mij niet in de steek laten met dit weer ;)
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 24 mei 2013 12:50

Ja blijkbaar denken velen zo ondertussen want ik was er om +/- 16 u en ik was zijn 2de klant die dag. Zaken blijken niet erg goed te draaien momenteel door het uitblijven van echt zomerweer.

Ondertussen de Diospyros lotus kaki, de Eucalyptus en de Ginkgo biloba uitgeplant. Enkel de Zantedeschia 'Pink mist' nog ergens een plaatsje geven en de rest houd ik in kuip. De aardbeiboom (kan verdorie nog steeds niet op zijn Latijnse naam komen :oops: ) twijfel ik nog aan. Het betreft de kleiner blijvende vorm (is nogthans al zo'n 1.7 m hoog) dus moet makkelijk in kuip te houden zijn maar ik had me nog zo voorgenomen om mijn kuipplanten assortiment te gaan verkleinen dit jaar ipv uit te breiden. Deze is nu mijn 4de in 6 jaar, al de anderen overleefden de winters niet. Hij kan ook maar een -15° aan en dan kortstondig. (Tenminste in mijn ervaring).
De Diospyros lotus kaki is een geënt exemplaar en heeft opvallend grote bladeren. Zo heb ik er nog nooit één gehad alleszins. Hopelijk is die nu sterker dan zijn voorgaanden die allen dood gingen tijdens de winter. Heb gezien dat er 3 bloemen instaan. Was nog aan het twijfelen om één van de echt grote exemplaren mee te brengen (+/- 2m) welke ook meer bloemen droegen maar een mens moet ergens zijn grenzen trekken he. :lol:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 24 mei 2013 12:51

Arbutus unedo 'Rubra'!!!!!!! Ben er op gekomen :applaus:
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips