Mijn tuin in beeld

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mijn tuin in beeld

Berichtdoor palmgek op 04 aug 2012 14:09

Klopt Herman, dat is juist 1 van de verschillen tussen de groene gloriosa en de bonte variant.

Het uitgraven van je canariensis zal een aardige klus worden vrees ik. Deze soort maakt een gigantisch wortelgestel, zeker na 3 jaar volle grond.

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor pevano op 04 aug 2012 17:24

Yucca recurvifolia is ook nog mogelijk. Maar dat zie je de komende jaren vanzelf. Heeft slapper blad dan de gloriosa en bloeit zomers. De gloriosa bloeit pas in sept/okt.

Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor palmfreakz op 24 mei 2013 23:43

Toch maar besloten om de grote fortunei in de volle grondte zetten. Dan maar uitgraven zodra het huis verkocht is.

Eerste indruk van de kluit is goed!
Afbeelding

Het pootgat met wat schervenvoor drainage.
Afbeelding

Tuin
Afbeelding

Bladeren zijn wat geel geworden laatste halfjaar.
Afbeelding

Fortunei
Afbeelding

Tuin
Afbeelding

Phoenix Canariensis voor het 3e jaar de winter overleeft
Afbeelding

Beetje kleur in de tuin
Afbeelding

Yucca gloriosa
Afbeelding

Cordyline redelijk de winter door. Zit al weer groei in.
Afbeelding

Wagnerianus met op de achtergrond de ficus indica (stek uit italie)
Afbeelding

Nog een keer de trachy
Afbeelding

Nog een keer de trachy
Afbeelding

Ficus carica (zelf gezaaid 3 jaar geleden)
Afbeelding

Tot zover de update

Groeten,
Herman
palmfreakz

3 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 25 mei 2013 11:36

Jij gaat echt niet lachen wanneer je die planten uit die smalle border gaat moeten halen. Amper tot geen plaats om de schup er tegen te zetten en die jongens hebben (zeker na 3 jaar volle grond) enorme kluiten. Ik heb dit voorjaar mijn Phoenix theophrastii uit de grond gehaald die er slechts 1 jaar heeft ingestaan en dit was gewoon onbegonnen werk. Die wortels zijn enorm dik en gaan heel erg diep. Voor mij speelde het zo geen rol aangezien ik de plant gewoon wilde verwijderen en hij toch zo goed als dood was bovengronds maar als je de palm wilt behouden om over te zetten... Ik heb er uiteindelijk de bijl voor moeten bijhalen en het grootste deel van de wortels laten zitten na het afkappen. Daar komt dan nog eens bij dat ik alle plaats had om er aan te werken. Als je ze er uit gaat krijgen zal het toch met enorme wortelschade zijn want je gaat heel veel moeten afkappen. Het is echt niet om je te ontmoedigen maar ik geloof nooit dat het je gaat lukken. Dat je nu die T. fortunei dan ook nog uitplant vind ik ook al niet erg slim als het maar om een jaartje gaat. Hij gaat enorme achterstand oplopen door de opnieuw opgelopen wortelschade als je hem terug uit de grond moet halen en nogmaals, je hebt gewoon geen werkruimte om dit zo goed mogelijk te doen.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 25 mei 2013 11:58

Ik weet niet hoe dat zit met verkoop van huizen maar mocht de makelaar foto's maken van het huis en de tuin dan verwacht de koper dat de tuin al klaar is. Ga je tegen de tijd alles uitgraven en wil je bepaalde planten meenemen dan moet je dit toch aangeven?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 25 mei 2013 12:05

Waarom kan ik de foto's niet zien op mijn ipad ?
Ik zie alleen vraagtekens ?
De tweede fotos zie ik wel
Alleen op pagina 1 niet

En de schutting staat te dicht bij :shock:
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 25 mei 2013 23:04

Ik moet ook iets zeggen!!

Wat een geweldige tuin en planten heb jij zeg.

Persoonlijk ben ik van mening dat je er goed aan gedaan hebt, je bent maar een mens van de dag en hopelijk ga je er de hele zomer van genieten, wachten op iets wat misschien gaat gebeuren is ook niet mijn ding :D

Wat een geweldige kluit ook aan de trachie.

Geniet ervan.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 10 jun 2013 17:52

Elders las ik een methode om zonder schade een palm te verhuizen. Enige voowaarde is dat je veel tijd hebt. Om te beginnen graaf je een sleuf rond de halve kluit. Ongeveer op dezelfde afstand als de pot ook zat. Dan steek je kippengaas tegen de wortels en vul je de sleuf op met turf. 6 maanden later doe je hetzelfde met de andere kant van de kluit. 6 maand daarna kun je de kluit makkelijk uitgraven. De wortelkluit blijft immers beperkt tot het kippengaas en komen makkelijk los uit de turf.

Voor jouw palm is het misschien ook een oplossing om nu meteen kippengaas rondom te doen en turf. Zo valt het uitgraven beter mee tzt. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor ick op 10 jun 2013 19:13

Ik vind het een interessant idee, maar waarom zouden de wortels niet door het kippengaas groeien? Daar zitten toch redelijk grote gaten in?

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 jun 2013 08:46

Jawel, maar in de turf wortelen ze maar heel los en je kunt daar de wortels nadien ook eenvoudig weer uitsteken. En zo weet je dat je tenminste in het kippengaas een gezonde kluit hebt.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video