20130527_161952_resized.jpg (177.29 KiB) 4263 keer bekeken
20130527_161937_resized.jpg (143.11 KiB) 4263 keer bekeken
Hallo, Ik heb deze plant 2 jaar geleden gekocht bij fc plant. Deze staat bij ons in de hal. Ziet deze plant er nog goed uit? Wat kan ik doen om deze plant beter te verzorgen?
Ik zet de Phoenix zomers altijd buiten in de volle zon. In het begin van het seizoen geef ik hem wat koemestkorrel. De verdorde takken knip ik bij de stam weg.. Bij erg warm weer krijgt hij 10 liter lauw water ( water geven dat het er onderuit loopt. Wat je eventueel ook nog kan doen is hem uit de pot halen, even alle oude zand ertussen uitspoelen en dan in goede potgrond of mediterrane kuipplanten grond zetten. Succes
Hoi, Bedank voor je reactie. Ik zet die plant in de zomer best buiten? Bij ons waait het wel veel en hard. Moet ik die altijd lauw water geven? Ik geef die altijd water totdat het er onderaan uitloopt. Zou ik die verpotten? Heb potgrond voor mediterrane planten liggen. En onderaan eerst stenen zeker? Om de hoeveel tijd in de zomer geef ik die later en meststof en in de winter?
De voorgestelde mediterrane potgrond is zeker goed om de plant te verpotten. Persoonlijk zou ik er nog wat hydrokorrels onder mengen, en wat koemestkorrels. Daarna is moet er enkele maanden geen meststof meer gegeven worden. En inderdaad buiten zetten.