Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.
Even een vraag: inmiddels is de Brahea een enorm stuk gegroeid en begint zijn eerste blad er uit te gooien. Nu vraag ik me af hoe dat werkt met afgezaagde palmen. Is het niet zo dat zelfs wanneer de palm het weer gaat doen deze altijd blijft inwateren via het platte afgezaagde deel? Wie heeft er ervaring met afgezaagde palmen en hun vochtbestendigheid? Bij voorbaat dank!
In het groeiseizoen zal dit volgens mij geen probleem geven (was bij mijn afgezaagde butia toch ook geen probleem) Nu een brahea moet zeker droog de winter ingaan , zou hem dan (herfst) zeker nog wat vroeger droger zetten grt
Iwanito, als het waar is wat je zegt, moet ik mijn mening wat bij gaan stellen. Of je hebt een heel erg gelukkige uitzondering! Wil je eens een foto plaatsen van hoe het er nu uitziet? Wel heel ok dat het toch goed lijkt te komen?
Ik ben enorm blij dat het lijkt goed te komen ja, maar probeer mijn enthousiasme nog een beetje te temperen. Ik zal vandaag even proberen een fotootje te plaatsen. @ Luc: heb jij toevallig foto's van die Butia. En bedankt voor het advies!