Miracle gro

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Miracle gro

Berichtdoor kiwi op 16 jun 2013 10:50

Al jaren gebruik ik Miracle Gro( NPK 24-8-16) tijdens de zomer maanden en koop dit bij de plaatselijke boerenbond. Maar deze hebben het niet meer in hun assortiment en op internet is het overal uitverkocht.
Weet iemand waar het nog wel te koop is of een goede andere vervangende meststof.....

Gr Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Re: Miracle gro

Berichtdoor draco op 16 jun 2013 18:57

Ik gebruik al jaren Plantprod 14-12-16 + Mg voor al mijn kuipplanten met uitstekend resultaat (15 kg verpakking). Ik heb het gekocht bij Horticoop, zie
http://www.horticoop.nl/Portals/0/Horti ... oed-LR.pdf

Omdat de inhoud van 2 componenten 1 op 2 moet worden gemixed (5 kg zit apart in een binnenzak), heb ik bij de Canadese producent de receptuur opgevraagd voor kleinere hoeveelheden. Voor de juiste concentratie wordt 9 g van de witte pillen opgelost in 10 liter water samen met 18 g van de fijnere crêmekleurige component opgelost in 10 liter water. Voor grootverbruik maak ik een 20x geconcentreerde stockoplossing aan.

Een andere mogelijkheid is wellicht het product Kristalon.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Re: Miracle gro

Berichtdoor kiwi op 17 jun 2013 10:23

Dank je voor je antwoord! Ik zal eens kijken of ik het zo kan bestellen en kan hier alles weer lekker hard gaan groeien.

Gr Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips