Exotica te Nijlen (België)

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Exotica te Nijlen (België)

Berichtdoor Hitch op 20 jan 2013 17:16

Hij heeft mij vorige zomer met wat schaamte zijn kweekruimte laten zien welke een beetje overwoekerd werd door het onkruid maar de man moest dan ook alles alleen zien te doen samen met zijn vrouw want zijn zoon sukkelde met de rug en ze hebben verder geen personeel. Maar de planten in de zaak zelf die te koop staan hadden wel een verzorgd voorkomen. Het geheel bestaat trouwens uit 3 voor de klanten toegankelijke (binnen)verkoopsruimten maar in de winterperiode is enkel de eerste ruimte toegangkelijk. Verder staan op de parking en de ruimte voor de serre ook allerlei grotere planten te koop. Vanaf april gaan de andere ruimtes dan ook weer open en kun je ook opnieuw met bankcontact betalen wat in de winterperiode niet mogelijk is.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 22 jan 2013 16:31

Jamer alleen dat hij (waarschijnlijk na dit jaar geloof ik al) gaat stoppen :(

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 24 jan 2013 23:09

Een paar jaar geleden ben ik er geweest, heb er zeer positieve ervaringen mee en ik vond er ook een aangename ongedwongen sfeer hangen. Als persoon met autisme en met mijn interesse voor planten zou ik daar nog graag gewerkt hebben als tuinier ofzo :)

Ze hadden elk jaar steevast een aantal bijzondere siernetels (Coleus) die je nergens anders in Belgie vindt (ben er in totaal drie keer geweest). Ik heb er ook een aantal aparte planten vandaan gehaald zoals bonte sinaasappels en een Clytostoma.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 jan 2013 11:04

Exotica vind ik ook wel aan te raden. Toch altijd leuk om eens door te lopen. Spring meestal wel eens binnen als ik in de buurt ben. Je kan er koopjes doen maar je kan er ook wel dingen tegenkomen waarvan je spontaan begint te lachen als je de prijs ziet staan.
Ik vind het het 't amerikaantje van de tuincentrums :D (weet niet of de Nederlanders dat kennen)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Gerrit Graat op 26 jan 2013 16:35

Ik ken Guido en Maria alvan toen ze nog in Koningshooit woonden en ik heb zijn serre mee uitgeruimd (tomatenkas) Dit bedrijf is zeker een aanrader met de juiste kennis en eerlijkheid. Het is allen jammer dat het met de gezondheid van zijn zoon Andij niet goed gaat.Dit bedrijf verdiend wel goud.
Groetjes Gerrit

http://www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat

12 bedankjes

Berichtdoor guido op 19 jun 2013 14:05

sluiting Exotica? Wij gaan binnen 3 jaar op rust (welverdiend pensioen) tot die tijd blijft Exotica geopend,wij gaan wel vanaf volgend jaar een deel van onze planten met korting verkopen om onze stocks af te bouwen,kijk regelmatig op onze website voor kortingen.
Wij zoeken ook een iemand om de zaak binnen 3 jaar over te nemen,geinteresseerden kunnen altijd kontakt opnemen via email.

Van Herck Guido
Zaakvoerder Plantencentrum Exotica
guido
Bedrijven

0 bedankjes

Berichtdoor erna op 19 jun 2013 14:24

hallo,

Blij te horen dat de zaak zal overgelaten worden ! Een sluiting zou echt jammer zijn.
Kan je eventueel speciale acties hier ook op het forum plaatsen ?

groetjes, en veel succes met het zoeken naar een overnemer.

Erna
erna

374 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips