Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.
Ik heb twee dwergplumeria's. Met de ene gaat alles goed en die geeft reeds bloemen. Met de andere gaat het slecht. De bladeren vertonen vlekken, ik heb er witte vliegjes op gezien en als ik de plant goed afspoel met water, kleurt het water groen. Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik de plant het best verder behandel?
Hey, Ik gebruik meestal bio kill, gewoon verstuiven over de plant en indien nodig herhalen. Indien dit niet helpt gebruik ik Pyrethro-Pur van ecostyle. Gr'tjs Patrick
Hey Patrick, Bedankt voor de tip! Ik ga dadelijk Bio Kill zoeken in de winkel. Denk je dat die witte vlieg t enige probleem is? Op de eerste foto zie je dat t blad ook verdorde plekken vertoont, moet ik mijn plant vaker 'benevelen' met water of is er iets anders aan de hand? Groetjes, Sarah
Ik zou de bladeren verwijderen,de plumeria gaat wel nieuwe aanmaken.
Opentuindagen 2012 , 24 juni - 29 juli - 26 augustus. Tuin gaat open van 13 uur tot 23 uur. Zoals het er nu voorstaat zal het waarschijnlijk het laatste jaar zijn want daarna verhuis ik naar Bali ! www.hanuman1.be via Facebook : Benny van Broeck.