Ik merk net dat mijn enige speer na de winter rot is. Hem eruit gehaald, maar rest vd palm ziet er goed uit. Gat van speer hou ik droog. Moet ik nog iets verder ondernemen of red deze palm het wel. Ben nog een leek. Hij staat vanaf eind april vorig jaar in volle grond.
Ha ha, dacht neem ff een foto vd bovenkant, maar serieus is hij nog te redden. Blad is wel goed groen en diepte van het gat, waar de speer uitkomt is niet meer dan 5 cm.
Dit zal nog gekomen zijn van de afgelopen winter. Of het nog goed komt, dat kan niemand je vertellen. Alles wat je kunt doen is de kroon/groeipunt drooghouden en rustig afwachten.
Ik heb het idee als de palm verder niet achteruit gaat dat het goed komt, ik heb beide wagnerianus de speer uit kunnen trekken en zijn volop weer met speren bezig. Geduld wordt vanzelf beloond.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Blij om te horen, dat het mogelijk wel oud komt. Hoe lang kan het duren voordat er weer groei in komt? Plek waar de speer uitkomt is nu wel goed droog.
heb zelf een washingtonia staan met het zelfde probleem ik heb m terug gezaagd en na twee maand steekt er een bladsteel ruim een centimeter boven de stam uit dus ik blijf hoop houden op herstel