Albizzia

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Albizzia

Berichtdoor Freekl op 22 jul 2013 22:26

Goedenavond,

Ik heb een maandje geleden een albizzia gekocht van ongeveer 1 meter hoog.
Ik heb hem meteen in de volle grond gezet op een zonnige plek.
Nu zag ik ineens dat de onderste steel geheel naar beneden hing en de bladeren allemaal geel waren.
Ik zag dat dit ook op een ander blad al kwam.
Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Freekl

1 bedankjes

Re: Albizzia

Berichtdoor draco op 23 jul 2013 00:49

Plaats een foto, want het verhaal is niet geheel duidelijk. Wat bedoel je 'steel', de bladsteel? Albizia heeft samengesteld (dubbelgeveerd) blad. Als de onderste (oudste) bladeren geel worden is dat met de warmte van dit moment een vrij normaal verschijnsel, mits de plant tenminste goed groeit. Geef een plant welke net is aangeplant en nog niet voldoende beworteld is regelmatig water (zo nodig dagelijks) bij warm en zonnig weer.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor Freekl op 23 jul 2013 07:12

De bladeren zijn al geheel afgevallen die geel waren, dus ik kan geen foto maken van hoe het er nu uitziet helaas. Als het zich voor blijft doen plaats ik de foto erbij.
Met steel bedoel ik inderdaad bladsteel, alle bladeren aan deze steel waren in een dag tijd helemaal vergeeld en afgevallen.
Freekl

1 bedankjes

Berichtdoor Remy op 23 jul 2013 08:39

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Ik denk dat de wortels beschadigd zijn geraakt tijdens het verplanten of dat hij te droog heeft gestaan. Je zou de grond rond de kluit wat beter doorlaatbaar kunnen maken met kiezels e.d. en water blijven geven! Bij mij is hij uiteindelijk opgeknapt en doet hij het weer goed. Door de warmte vergaat er af en toe een blad maar hij groeit wel gewoon door.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Freekl op 24 jul 2013 15:36

Bedankt Remy,

Ik heb heel voorzichtig gedaan met het verplanten dus hoop dat dat het probleem niet is.
Hij is ook niet verder achteruit gegaan en hij lijkt nog te groeien (a).
Mocht die nou nog verder achteruit gaan dan ga ik hem toch eventjes uit de grond halen en jou tips opvolgen :thumb_up:
Freekl

1 bedankjes

Berichtdoor Remy op 24 jul 2013 21:28

Lekker laten staan dan ;) Komt wel goed, even een jaartje wachten en je hebt weer een mooie boom.
Remy

82 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken