Nody schreef:Exotic Life schreef: Helaas heeft de regen van de afgelopen dagen de boel wat vochtiger gemaakt waardoor er meer energie op gaat aan verdamping.
Helaas???
Gelukkig maar voor alle planten behalve cactussen en succulenten.
Je kunt inderdaad er helaas/gelukkig van maken. Er zijn zat mensen als ik die hitte zoals gisteren graag zien, en andere ondanks de exotenhobby totaal niet. Een kwestie van smaak.
Overigens is het niet helemaal waar wat je zegt, temperaturen zoals gisteren voor een langere tijd zouden palmbomen als bijvoorbeeld een Brahea, Chamaerops en Washingtonia totaal geen problemen mee hebben. Bananen kunnen indien goed bewaterd er prima mee omgaan, gaan de interesses vooral uit naar de varenkant is het logisch dat weer zoals gisteren niet of minder wordt gewaardeerd.
Eduard schreef:Gelukkig is dat na maandag gedaan, mensen die daar van houden moeten in zuid Europa gaan wonen, 30ºC+ is extreem weer voor extremen mensen die daar van houden

30 graden is helemaal niet extreem in Nederland, zoals -10 in Nederland eveneens niet extreem is afhankelijk van de regio waar je woont. Sterker nog op jaarbasis gezien heeft het zuidoosten gemiddeld 6-8 keer 30 graden en hoger per jaar. Uiteraard zijn temperaturen zoals gisteren wel extreme waarden voor ons land, al komt dit sinds de jaren 2000 steeds vaker voor.
Ikzelf houd wel van dergelijke warmte, en vooral de warme avonden/nachten vind ik heerlijk. Mijn intentie is dan ook niet om altijd in dit kleine kikkerlandje te blijven. Wie weet ooit foto's in het tuintopic vanuit een warm oord.