Na een paar weken geleden mezelf te hebben aangemeld, denk ik dat het tijd wordt om me even voor te stellen.
Ik ben René en ik woon in Alkmaar. Ik woon nu 16 jaar in mijn huidige huis met een tuin van plm. 700 m2. Toen ik hier kwam wonen was de tuin een grote woestenij, dus heb alles zelf aangelegd.
De tuin in verdeeld in drie gedeeltes: direct achter het huis een algemene 'boeren'-tuin, halverwege een tuin met meer tropische sferen en een grote volière met 'tropische' vogeltjes en kanaries en het achterste gedeelte met de parkieten-volières en de kas.
In de tuin staan ook heel veel (grappige en aparte) voorwerpen en beelden (vooral van gietijzer) die ik verzamel.
Qua tropische planeten heb ik o.a. bananen (basjoo, sikkemensis, musella en ensete), Brahea-palm (zaailing), Canna, Oleander, Alstroemeria, gembers (hedygium en cautleya), agaves, bromelia (Fascicularia "Bicolor", in bloei gehad), Hesperaloe (gezaaid met meegebrachte zaden uit de VS en na drie jaar in bloei), Indigofera heterantha, bamboes (o.a. Fargesia robusta "campell"), Yucca's (rostrata en filamentosa), Sauromatum venosum, Phormium tenax, Acca sellowania, Tetrapanax papyrifera “Steroidal Giant” & “Rex”, diverse cactussen en Eucapyptus neglecta (zelf gezaaid).
Verder ook nog wat bomen in potten zoals pruimen, kersen, nectarine, Metasequoia, Sequoiadendron en Ginko. Zie verder ook de foto's.