zelfs met de meeste bladeren eraf zeer zwaar en lomp zoals ze hier zeggen, het is geen houten stam dat je vasthebt maar een breekbaar ding. Maar met een paar personen is het goed te doen: -losspitten -platleggen -in een pot rollen -rechtzetten -plant vastzetten met potgrond (geen water geven!) -een steekwagentje eronder en de plant binnen rijden -oeps! toch nog wat blad afsnijden -en helemaal binnenzetten. klaar! grtz
jammer dat ik maar 1 weegschaal heb, als ik er nu drie had kon ik de "overwinterkuip" er eens op zetten en de kilo's optellen. Niet dat het gewicht te groot is ofzo, maar kwestie van kunnen aflezen
Ik denk dat we toch vlot 60 kilo uit de grond trokken vorig jaar.
Prachtige beesten allemaal Groei is dit jaar inderdaad weer een enorme tegenvaller, tot zelfs een achteruit gang. Ondanks we een heel goede zomer hebben gehad (juli & Augustus) is het de maanden daarvoor veel te koud gebleven waardoor de groei veel te laat op gang kwam. Ook mijne is heel veel stam kwijt daardoor. Ondertussen staat die er weer redelijk mooi bij maar is zeker niet zoals voorgaande jaren. Foto's zal ik nog maken...