Ik merk het hier ook in groenrijk, veel potten zijn afgeprijsd! Nou is de zomer ook niet de beste tijd voor tuincentra.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Kon het niet laten naar intratuin sittard te rijden, braheae armata €12,95 met een mooi stammetje en een mooie volle kroon. Ze hadden ook 1 staan met verschoten blad en lange stelen maar die vond ik minder mooi dan mijn huidige exemplaar. Er staan nu nog chamereops humilis etna ook voor €12,95 en de butia had ik vorige week de laatse van. Heb de butia en de braheae meteen opnieuw opgepot. Bij de braheae moest ik zelfs de pot kapot knippen... alleen maar wortels . Nu genieten ze nog van de nazomer en ik ook.
Wat een beauty is het toch weer he?
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Bij mijn vorige huis had ik ook een druivelaar staan. Om hem te geleiden had ik oogschroeven in de muur geboord met een ruime diameter zodat ik hier gemakkelijk een bamboestengel door kon schuiven.