Loop ik net effe relaxed de tuin in met het gietertje........VERHIP; een slak op mijn palmpje!!!! Voor een authentieke close up heb ik het plantje even mee naar binnen meegenomen voor een bewijslast verklarende photo-shoot. Een slak op mijn palmpje, dit is toch tegen elke geldende flora en fauna regel? De slak heeft inmiddels de fotostudio en de tuin verlaten.....Grtz, Norbert
Ben nogal humeurig opgestaan, Norbert hierboven maakt mijn dag weer goed met de bijzondere omschrijving van naderend onheil. Weet je zeker dat het er maar eentje was ?? Heb je ook onderaan gekeken ?? Enfin, zal maar aan mijn huishoudelijke taken beginnen..
@Rob, inderdaad heiligschennis! Ook deze slak is compleet met behuizing naar een gemeentelijk plantsoen vetrokken, in een worp met de kracht van een naderende home-run......zeg maar een home-flight!
@Erna, Maak er een blijend mooie dag van! Het was inderdaad slechts één slak-exemplaar. Flora en Fauna bekijk ik van top tot teen, in de natuur mag mij niets ontgaan!
Begint tijd te worden dat de egels weer in de tuin komen, zijn we ook meteen van de slakken af
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Norbert, de slak op de foto is een tuinslak. Die eten voornamelijk algen en richten weinig schade aan. De naaktslakken en de segrijnslakken zijn de boosdoeners. Die ben je liever kwijt dan rijk!
als ik slakken in mijn hosta's heb zijn het idd meestal naaktslakken, maar ik heb hier een paar jaar geleden in mijn brugmansia's eens last gehad van slakken, ben rond middernacht met de zaklamp eens gaan kijken en heb toen enkele huisjesslakken verwijderd.
doet me er trouwens aan denken paar jaar geleden zat ik rustig op het terras, alleen thuis, en opeens klonk er heel luid TOK TOK TOK TOK! Ik schrok me lam, maar dacht dat er iemand aan de zijkant op het raam stond te kloppen opzo, dus ik steek mijn hoofd om het hoekje, zat daar een merel (denk ik toch) met een huisjesslak in haar bek en die was die keihard op de grond aan het proberen kapot te slaan TOK TOK TOK hahahaha
Neen dit was geen merel , maar een zanglijster Vroeger in mijn jeugd veel gezien op de boordstenen van de straat Helaas is dit verleden tijd hier , al jaren geen lijsters meer te zien grt