Vandaag tussen de regen door wat foto's gaan maken en eens nagemeten. Mijn grootste zelf gezaaide exemplaar heeft nu als grootste blad 30cm. Ik schrok er zelf van dat het toch al zo groot was. De andere zaailingen variëren van afmetingen maar de meeste zijn rond de 20cm wat blad betreft. Toch al mooie plantjes vind ik om zelf gezaaid te hebben en geloof me ik ben echt geen zaai-expert

Allen staan in 10L potten.
Hieronder wat foto's met als eerste de grootste zelf gezaaide...

Hieronder heb ik één exemplaar die precies een bonte tekening vertoond. Ik ben erg benieuwd of dit zich verder zet en wie weet heb ik wel een Variegated exemplaar ??

Hieronder al mijn zelf gezaaide exemplaartjes te samen, 8 of 9 zijn het er (weet het niet van buiten)

Dan heb ik nog twee gekochte planten. In men vorige post hierboven kun je zien hoe klein deze waren op 15 Mei toen ik ze net ontvangen had. Hieronder een foto van de kleinste van die twee. Deze is helaas vorige week verbrand door de zon met die 2 hete dagen. Ik was toen net twee dagen van huis en had deze vergeten nat te zetten (water te geven) Het blad hing helemaal slap toen ik thuis kwam, is gelukkig weer strak gekomen maar wel met veel brandschade. Het nieuwste blad komt alweer open, staat in 30L pot...

En dan hieronder mijn grootste. Grootste blad meet nu 78cm en het volgende komt er alweer aan. Deze staat in een 235L kuip. Foto's van gisteren in het zonnetje...

Hieronder wat foto's van vandaag...

Toont niet zo groot op foto maar is toch al een beest vind ik

Nu een vraag aan jullie. Hoe zouden jullie deze planten overwinteren ? De kleintjes ga ik aan de groei proberen houden. De grote twijfel ik nog tussen 'in groei houden' of 'knol uit de grond en ontdoen van plantdelen en zo proberen over te houden' of is er nog een andere manier ??