helconia rostrata

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

helconia rostrata

Berichtdoor Rick nl op 18 sep 2013 20:09

is er iemand met de heliconia rostrata
Rick nl

0 bedankjes

Re: helconia rostrata

Berichtdoor ikzelf1955 op 19 sep 2013 08:57

Wat wil je weten :?:
ikzelf1955

18 bedankjes

Berichtdoor dsmit op 19 sep 2013 09:50

Zeer mooie plant. Heb deze op mijn vakantie gezien. Awesome! Ben wel benieuwd wat je wil weten idd :onzeker:
dsmit

0 bedankjes

Berichtdoor Rick nl op 19 sep 2013 14:47

nou ik wil weten hoe je hem opkweekt heb hem zelf een keer bloeiend in de dierentuin van emmen gezien en toen dacht ik die wil ik ook wel eens proberen opte kweken
Rick nl

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 19 sep 2013 22:56

de heliconia is een tropische bos plant , dus houdt het van wat schaduw maar wel licht en zeker een vochtige warme omgeving, vanaf 25 graden , bij mij groeien ze erg snel tot zeer snel in een koude kas die door zon opgewarmd wordt tot 35 graden , het staat in een schaduw omgeving gemaakt in de kas , en ondanks het slechte weer buiten en weinig zon, dus lagere temp , gaat nog de groei door, ( 20 - 25 graden ) de bloei zit er al weer aan te komen, in herft geef ik minder water naarmate het koeler wordt , om in winter maanden de droge tijd na te bootsen, redelijk warm weg zetten en verwaarlozen, kan ook in donker, de bladeren zullen verdorren , plant laten rusten, in de lente weer langzaam water geven ,of op het moment dat er weer groene puntjes uit de grond komen , warmer en licht zetten ,en dan als de groei er goed in zit in een vochtige omgeving en warm voort kweken, maar niet in de zon, en vergeet niet te mesten tijdens de groei, m.v,g, paul
prutser 2

23 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers