Mijn licht winterharde Eycalyptus plantjes zijn nog te klein om buiten uit te planten. Mijn vraag is hoe het zit met de groei in de winter, gaat dit door nu ik ze binnen heb, of stopt dit ook in de wintermaanden? Tot nu toe groeien ze nog.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
Wat bedoel je juist met "binnen"? In een huiskamer? In een serre? Normaal als ze genoeg licht en warmte hebben zullen ze gewoon doorgroeien maar ik zou ze toch zo koud mogelijk zetten tot net geen vorst.
Ja ik vermoed dat wanneer je ze binnen in de huiskamer zou nemen ze wel zullen doorgroeien maar dat dit tot erg slappe stammetjes gaat leiden. Op zich eigenlijk ook weer geen probleem als je ze met stokjes opbind maar dan moet je ze ook wel jarenlang aan een tuinpaal opbinden in de tuin na uitplant. Zelf zou ik het dus niet doen en de planten zo koel mogelijk maar wel zo licht mogelijk wegzetten.
Zo'n groot huis heb ik niet, heb geen kelder of andere koele ruimte... Laat staan met veel licht. Ik kan kiezen uit kamer temperatuur, of vrieskou. Ze staan trouwens in grote pot.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl