door asiantjen op 08 nov 2013 19:48
Mijn ervaring met Zibro kachel , heb er vroeger ook één gehad voor mijn planten in de serre aan het huis te vrijwaren van vorst ,ongeveer een 32 m2, was een splinter nieuwe aankocht , ondanks dat er veel van gezondheid -veiligheid en properheid werd beschreven in de handleiding ,waren toch mijn twee dwergpapagaaitjes bij één van de eerste nacht van hun stok gevallen en s'morgens dood , ook hing er altijd wat geur van verbranding,sommige planten hadden daar wat te lijden onder ,de behuizing is uit plaatstaal , na een jaartje begon de roest al zich te tonen , ook het verbruik en de prijs was zeer prijzig , ook ik ging bij de pomp ,er zat geen ventielator op , dus de warmte was maar enkel voorwaarts en beperkt , ik heb dat ding uiteindelijk weg gedaan om de redenen dat het te duur was aan brandstof .
Ik werk nu de laatste jaren met een simpel elektrisch verwarmings toestel uit de Hubo , regelstaand 1 of 2 kwatt uit kunstof , geen roest meer, ergens zelf een termostaat gehangen in de verste hoek waar planten staan en dit geeft voor mij nu het perfekte resultaat , verbruik is minder dan de Zibro en er is luchtstroming , de lucht blijft schoon en ook de zwakkere planten die met de Zibro last hadden blijven nu mooi en gezond .
In geval dat de stroom uitvalt zet ik er wat kaarsen in .
mvg Etienne