De Net Atmo weerstation ken ik, maar ondanks de zeer mooie vormgeving en een bereik van, geloof ik, 100m. heb ik hier toch niet voor gekozen omdat:
* Max. 3 sensoren toegevoegd kunnen worden (als ik het goed heb) en dat was voor mij te weinig.
* Je een Android versie 4 device voor nodig hebt, moet ik een andere mobiel aanschaffen
* Ik naast een weerstation met controle mogelijkheden ook andere zaken wil kunnen schakelen/regelen met één en dezelfde app. Zo als bijv. thermostaat en lichtschakelaars.
Mijn keuze is toen gevallen op de Home Wizard. Met deze 'kit' kan je zoveel meer als alleen sensors uitlezen, deze kan ook je verlichting schakelen, signaleren/detecteren, enzovoorts. Helaas max. 5 temp/hygro sensoren, 1 regensensor en een windsensor. Maar dat is voor mij voorlopig voldoende.
Ander voordeel is denk ik dat alle klikaan-klikuit producten hiermee kunnen samenwerken. Zitten op dezelfde radiofrequentie. Nadeel vind ik wel het bereik van de sensors en schakelaars, max 30m.
Tenslotte wil ik zeggen dat deze oplossing zeer toegankelijk is voor mensen die niet erg bekend zijn met programmeren, elektronica en dergelijke. Ik experimenteer ook wat met bijv. een Raspberry Pi minicomputer, bouwprints, relais en sensoren, maar dat is niet voor iedereen hier weggelegd.
Greetz,
Robert