oud cemunnos leden

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: oud cemunnos leden

Berichtdoor lapalmeraie op 17 dec 2013 09:40

Toch wel aardig om te vermelden dat ook zo'n topic hier gewoon zonder problemen kan.
Er waren fora, ik noem geen namen..., waarbij het woord "Palmvrienden" gewoon automatisch weg gecensureerd werd :roll:

Zelf ben ik nooit lid geweest van Cemunnos. Palmvrienden werd toch steeds groter en boeiender en daar had ik meer dan genoeg aan. Had feit dat je daar ook een account moest hebben om iets te kunnen lezen weerhield mij ook wat.

Verder probeer ik ook nog wat te lezen en posten op fousdepalmier.fr maar dat is meer voor mijn Franstalige lezers ;)

Op Palmen und co forum heb ik ook een account (naar aanleiding van discussie over mijn overzichtslijst vd Trachysoorten) maar vind daar mijn draai niet echt.

Dan heb ik denk ik ook nog wel een account links of rechts op een groenforum maar dat was dan meer omdat ik me niet kon inhouden om toch maar te reageren :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 17 dec 2013 10:43

Fora komen en gaan, dat is zo, was altijd zo en zal altijd zo blijven.
De meeste van jullie zullen de tijd van de yahoo-exotengroep niet mee hebben gemaakt, maar dat waren pas glorietijden! Toen waren bijna alle exotenliefhebers verenigd op 1 plek!
Ook was er toen niet zoveel geneuzel over andere dingen heb ik het idee, maar toen werd het forum om zeep gehoplen en versnipperde het in een 3 a 4-tal fragmenten, waardoor verdeeldheid ontstond. Cemmunos was daar een deel van, pas veel later kwam palmvrienden (mijns inziens een grote verbetering op ale vlakken).
Buitenlandse fora is dit eigenlijk net zo, vroeger had je het mooie UKOasis, totdat dat versplinterde,....

Met een beetje geluk, en we zijn al aardig op weg, bouwen we weer wat moois op met zijn alen, Palmvrienden is een heel goed initiatief daarin!

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 dec 2013 10:51

Dank je Remko. We doen ons best al zijn het de leden die er voor moeten/kunnen zorgen hè.

Palmvrienden kwam inderdaad pas relatief laat, nl in aug 2008.
Destijds was het nog een zeer klein forum met als je geluk had om de zoveel dagen een nieuw bericht. Als je ziet hoe het nu is geworden.... Maar gelukkig is de authenticiteit hetzelfde geleven. En daar blijven we voor gaan. Keep it simpel. Mét de focus op de planten maar ook ruimte voor de fun er rond waar ook behoefte aan is. Voor elk wat wils dus.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor jann op 17 dec 2013 14:26

Ja,ik ben ook enkele jaren lid geweest op het Cemunnos forum en heb
daar toch redelijk wat kennis opgedaan er waren toch ook goede tijden,
maar inderdaad het laatste jaar ging er veel mis vond dat wel jammer.

jann
jann

18 bedankjes

Berichtdoor erna op 17 dec 2013 21:51

Tja, de yahoogroep.. toen ging een hele wereld (vol palmen) voor mij open. Ik heb daar vrienden voor het leven aan overgehouden , en daar hoorde ook Maria ( Mistery) bij.. en heel wat mensen leren kennen :P . en vooral veel geleerd !
Maar bij de Palmvrienden is het ook geweldig hoor !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 17 dec 2013 22:48

Eerst op het exogardenforum gezeten net als enkele anderen hier, was een leuk forum maar soms wat stil en na de shutdown ook naar cemmunos gegaan, het forum was o.k. maar van de webshop heb ik ook nooit meer mijn bestelling gehad of het geld ervan terug gezien wat ik zo zuur vond dat ik nog voor het forum stopte naar palmvrienden ben gegaan wat prima bevalt. :)

Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor hent v op 18 dec 2013 00:00

Hoi

ik ben er nog steeds.
Ik heb op veel forums gezeten.
En zoals Remko zegt : op 1 plaats concentreren is beter als versnipperen.

gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
hent v

33 bedankjes

Berichtdoor Rob op 18 dec 2013 00:27

Jij hebt alle fora al gezien Hennie...zelfs uit de tijd dat het nog met postduiven ging!
:applaus:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor ick op 19 dec 2013 14:31

Ik ben ook ooit begonnen op het forum van Cemunnos. In mijn honger naar informatie kwamen daar meerdere fora bij (o.a. Exotische Plantenforum en later dan Palmvrienden). Cemunnos vond ik altijd prettig, de sfeer over het algemeen goed. En zelfs ;) mijn bestelling bij de webshop van Cemunnos kwam helemaal goed (hoewel de palm die ik daar had gekocht wel ernstig uitgedroogd aankwam, maar dat had meer te maken met TNT die er iets van anderhalve week over deed om mijn bestelling af te leveren dan met Dennis. Gelukkig ging het om een Trithrinax campestris, die houdt wel van wat droogte...)
Het exotische plantenforum is nogal stil en eerlijk gezegd vind ik de sfeer daar vaak heel zuur en aanvallend naar elkaar.
Hoewel ik het jammer vind dat Cemunnos ermee gestopt is, vind ik Palmvrienden wel een heel leuk forum waar men over het algemeen men op een prettige manier met elkaar om gaat.En eigenlijk scheelt het ook best tijd als je niet een groot deel van dezelfde berichten op verschillende fora moet lezen, want dat gebeurde nogal eens ;)
De laatste tijd bezoek ik het forum wel wat minder en lees ik wat selectiever, maar nog altijd vind ik het erg leuk om lid te zijn en ben ik blij dat dit leuke forum er is!
Chapeau daarvoor aan de beheerders!
groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor hent v op 21 dec 2013 20:57

Rob schreef:Jij hebt alle fora al gezien Hennie...zelfs uit de tijd dat het nog met postduiven ging!
:applaus:

Hoi Rob

ik heb nog even opgezocht ,maar de eerste ruilbeurs waar ik naar toe ben geweest was in 1992 met vooral palmen en cycadeeën.
En als organisator van de beurs in Haps moet je een beetje bijblijven , dus moet je alle fora afstruinen.
Is wel meer alleen lezen geworden als berichten posten.

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
hent v

33 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel