Nadat ik hier grondig het één en ander heb doorgespit en een schat aan informatie op dit geweldige forum heb kunnen vinden en heb genoten van de prachtige foto's van de leden, is het tijd mezelf even voor te stellen hier.
Mijn echte naam is Dina en momenteel wonen we op het water, grenzend aan een moeras. We hebben wel een buitenruimte, maar geen grond. We wonen in Amsterdam, maar binnen nu en een maand of 4 gaan we verhuizen naar een huis met een tuin. Een tuin van kleine tot gemiddelde omvang voor Nederlandse stadsbegrippen. Alleen de achtertuin zal zo'n 70 m2 worden en is gelegen op het Zuiden en ik kan niet wachten om deze helemaal vol te zetten, dan wel te laten volgroeien met planten, die het gevoel geven, alsof je over 2 weken bij de balie uit moet checken

De afgelopen jaren hebben we ieder voorjaar een klein vermogen gespendeerd aan exoten. Gezien we niet in staat zijn om ze goed te beschermen en allemaal te laten overwinteren, moesten we ieder jaar opnieuw beginnen. We hebben nu wel een kelder, maar daar staan alleen wat Canna's in. Dat kunnen we hopelijk in de toekomst beter aan pakken, want eindelijk kan er het één en ander in de volle grond en is er een ruimte om de meest kwetsbare exemplaren "op stal" te zetten.
Mijn fascinatie voor groen en dan vooral tropisch groen is al op zeer jonge leeftijd begonnen. De interessegebieden hebben gevarieerd van Succulenten tot tropische moerasgewassen (aquaria) en buitenkweek. Omdat het teveel is om hier allemaal op te noemen, houd ik dit kort.
Tot het voorjaar moet ik het dus nog alleen binnen even doen met een nano aquarium (Japanse Naturestijl), 2 spinorchideeën, een Ginkgo-ficus, een gewone Phaleanopsis, een Nepenthes (die krijgt omkeerosmose water en 's winters de dierlijke eiwitten uit vissenvoer

Onderwijl kan ik me hier goed oriënteren op hoe, wat en waar ik straks de beplanting ga plannen.
Groetjes Dina.