potvolwortel!

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

potvolwortel!

Berichtdoor Benoit op 31 dec 2013 15:51

Tegen beter weten in (drassige grond hier) heb ik toch nog maar eens twee droogteplantjes gekocht in 'de solden'. Aan 12,5 euro per stuk kon ik ze echt niet laten staan...
cerifera3.jpg

cerifera2.jpg

cerifera1.jpg

Buiten de vermelding 'palm/palmier p20' en een etiket '-50%' kon ik geen details vinden, maar volgens mij zijn het cerifera's. De pot zit -zoals de titel al deed vermoeden- vol gezonde wortels. Alleen een beetje jammer van de uitgerekte bladstelen en samengeknepen bladeren; ik vond ze in de winkel in halfschaduw, met de voetjes in het water.

Op dezelfde plek verkochten ze ook nog deze bijna uitgestorven palmensoort: :roll:
Dezelfde prijs en grootte van de cerifera's, dus niet echt een koopje, maar ja, ik wou persé het etiket op het forum plaatsen, dus ik heb er ook van die soort twee meegebracht :lol:
chamaerops etiket.jpg
Benoit

0 bedankjes

Re: potvolwortel!

Berichtdoor bol op 31 dec 2013 16:01

hallo benoit de chamerops excelsa is de oude benaming voor de trachycarpus dus enkel de naam is bijna uitgestorven
bol

19 bedankjes

Berichtdoor Benoit op 31 dec 2013 16:06

Wist ik hoor Bol, ik vond het alleen grappig dat ze zo nog verkocht worden, naast een cerifera... :fluiten:
Benoit

0 bedankjes

Berichtdoor bol op 31 dec 2013 16:19

de kweeker heeft meschien nog dozen vol van die etiketen staan :D
bol

19 bedankjes

Berichtdoor erna op 03 jan 2014 11:33

Voor die prijs had ik ze ook niet laten staan !

veel succes met de aankoop.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 03 jan 2014 14:00

Vaak rond deze tijd willen de tuincentra van veel planten af, vaak met veel korting ook nog om zich voor te breiden op het voorjaar. Vorig jaar een 80cm grote Dicksonia fibrosa gekocht met 50%, jeej!!! :D
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Benoit op 05 jan 2014 22:52

@erna Thanx!
@bol : dju toch! En ik dacht dat ik de etiketten op het forum kon verkopen als collectors items :lol:
@s.janssen: altijd super om zulke koopjes te doen nietwaar?

De twee cerifera's waren al de hele zomer naar mij aan het knipogen ;) , maar ik hield stand, in de hoop dat er geen andere exotenliefhebbers zouden passeren, en ziedaar; mijn geduld werd beloond.

Na de winter :fluiten: gaan ze de grond in, en hoewel ik geen voorstander ben van afdakjes, ga ik ze volgend jaar toch een paraplu geven. De cerifera is te mooi om mee te knoeien.

Wel vond ik al veel tegenstrijdige beweringen over de soort; soms lees ik dat ze koudebestendiger zouden zijn (maar minder vochtbestendig), andere keren wordt beweerd dat ze zwakker zijn dan de groene soort. We zullen wel zien.
Benoit

0 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video