toen ik ruim 7 jaar geleden bij ons huidige huis wat plantjes wilde hebben, heb ik bij de Gamma de complete kar met afgeprijsde vaste planten, compleet uitgedroogd, gekocht voor een habbekrats en datzelfde bij de Hornbach (ook een bouwmarkt) gedaan. Deze planten zijn er bijna allemaal nog en degene die gesneuveld zijn is dankzij de woelratten of door de leemgrond hier. Ook kuipplanten van de Aldi en Lidl die je in het voorjaar in een kartonnen doosje kunt kopen, heb ik al een paar jaar en doen het prima.
De meeste palmen die ik heb komen van hobbykwekers af, toen de trachy's nog niet voor een appel en een ei bij de bouwmarkt lagen, en dit zijn nu grote exemplaren. En natuurlijk heb ik ook 2 Phoenixen van een bouwmarkt die het niet hebben overleefd, maar ik heb ook palmen van een profi handelaar gehad die het niet hebben overleefd. Ik wist nog niets van kleikluiten af en ook de verzorging was waarschijnlijk niet altijd zoals het moest, aldoende leert men. Je moet een beetje geluk hebben en goed opletten wat je koopt en hopen dat ze met jouw verzorging groot worden. Verder denk ik dat de gemiddelde Gamma bezoeker denkt bij een palmpje daar: ow gaaf zo'n palmpje dat gaan we eens proberen! En die kent dan nog wel de naam Intratuin, maar namen van palmenkwekers kent men niet en weet waarschijnlijk niet eens dat ze bestaan.
Met een beurs van uienleer kun je niet altijd bij diegene kopen die je het graag zou gunnen of waar je graag zou willen. En of dat nu de plaatselijke kaasboer is i.p.v. de grootgrutter of de Gamma i.p.v. bij een palmenliefhebber/-kweker in hart en nieren, beide opties zijn goed en begrijpelijk