Peleroly schreef:Weggooien vind ik wat kort door de bocht. ............. Een echte liefhebber vecht voor zijn planten
............
Nou, Peter, nu vind ik dat jij iets te kort door de bocht bent. In mijn ogen ben je juist een liefhebber wanneer je de planten die reeds in je bezit zijn behoedt voor besmetting met wolluis. Wolluis en zeker de eipakketten zitten vaak op plekken waar geen bestrijdingsmiddelen worden toegepast. Dus niet alleen in de pot, onder de pot of onder de potrand, maar de vrouwtjes vliegen en kunnen de eierpakketten ook elders leggen. Voor je het weet zijn er meerdere planten besmet en is het einde zoek waardoor mogelijk meerdere planten sneuvelen. Liever één plant opofferen dan het risico voor lief nemen om ook de rest van je planten eraan bloot te stellen.
Helaas weet ik uit ervaring wat voor ellende wolluis veroorzaakt en vecht er nu al een aantal jaren tegen. Zonder dat ik de wolluis volledig heb kunnen bestrijden.
In quarantaine houden lijkt een mogelijkheid, maar is ook niet geheel zonder risico. De kans bestaat dat een beestje, nimf of eitje aan je handen of kleding blijft hangen en zo op een andere plaats belandt waardoor de rest van je planten besmet kan raken.
ik bewonder jullie voor het durven aangaan van de strijd met de wolluis. Het enige waar ik jullie voor wil behoeden is het risico voor de rest van je planten. Vergis je niet in de hardnekkigheid en de kracht van de wolluis.
Zijn er personen die een wolluisinfectie volledig hebben weten te bestrijden? Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik ook die kan toepassen. Is aangieten met Admire een optie?