Hart van beaucarnia lost, wie weet raad???

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Hart van beaucarnia lost, wie weet raad???

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 00:52

iemand raad v me, mijn beaucarnia ( zelf opgekweekt, nu toch mooie plant) verliest sinds kort van de binnenste bladeren naar buiten toe een voor een zn bladeren lijkt wat op speerrot; maar staat niet nat, en vind nergens info of dit bij deze planten voorkomt.... veel emotionele waarde v me, dus zou hem niet willen verliezen :? ( blad blijft trouwens mooi groen voor ze gewoon los komen en stam is ook normale textuur, uiterlijk ziet hij er dus nog mooi uit, maar als ik geen oorzaak weet...... )
Bianca

0 bedankjes

Re: Hart van beaucarnia lost, wie weet raad???

Berichtdoor JmC4c op 11 feb 2014 00:55

Mss heb je hier iets aan, Bianca ;)

viewtopic.php?f=14&t=7598

Groeten,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 01:38

ziet er anders uit, aangezien de bladeren zelf niet bruin worden, maar de bladeren die los komen, zijn waar ze aan het hart vast zaten wel vochtig en lichtjes bruin, heb foto's genomen net vd 2bladeren die vandaag los zaten de volledige plant, ga seves nog proberen of ik de foto vh hart nog beter ingezoomd krijg op pc ;) nu juist ff uitzoeken hoe ik er foto's bij krijg :lol:
Bianca

0 bedankjes

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 01:45

krijg niet alle foto's erop, maar dit is voornaamste, vh hart
Bijlagen
nieuwe kaart 005.JPG
dit is het hart vd plant
nieuwe kaart 005.JPG (140.74 KiB) 3352 keer bekeken
Bianca

0 bedankjes

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 01:47

de losse bladeren uit het hart
Bijlagen
nieuwe kaart 006.JPG
de losse bladeren uit het hart
nieuwe kaart 006.JPG (236.38 KiB) 3352 keer bekeken
Bianca

0 bedankjes

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 01:52

foto vd hele plant krijg ik niet geplaatst, bestand te groot :s maar ja, nu hebben jullie al een idee hé, maar uiterlijk ziet het blad er mooi groen uit, echt enkel in het hart problemen dus
Bianca

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 feb 2014 09:21

Toch iets van speerrot/koprot lijkt me.
Meestal toch door te natte voeten.
Bij Yucca's gebeurt dit ook wel eens maar die lopen dan meestal wel weer gewoon uit.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 11 feb 2014 11:25

Hoi, dat ziet er inderdaad niet goed uit, zou hem ook even droger houden en kijken wat er gaat komen, dit groeipunt zal naar alle waarschijnlijkheid verder afsterven en dan hopen dat er een nieuwe komt, heb je een kat in huis? Mijn broer heeft veel planten verloren daar de katten hun behoeften deden [plassen] in de pot! als dit het geval zou zijn red die het niet, dan is het wortelstelsel aangetast en sterft de hele plant af!
Het is mijn oudste plant, zeer sterk, die heeft alles meegemaakt door verkeerde behandelingen, maar iedere keer weer terug gekomen.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Bianca op 11 feb 2014 14:50

ja, heb 2 katten, maar staat buiten hun bereik, anders knabbelen ze der aan ;) dus dat kan al zeker niet, en doen ze ook niet als ze het wel kunnen, staan veel andere planten wel binnen bereik en buiten al eens een pot op de grond gooien, komen ze er niet in, int begin gewerkt met saté-stokjes om hen dit af te leren, en hoef die er zelfs niet meer inzetten nu :) maar omdat deze plant vorig jaar té veel sporen had v knabbelen er aan, dus voor gezorgd (alsook mn parapluplant ;) ) dat ze er niet aan kunnen :p was niet makkelijk, maar geen enkel blaadje meer beknabbeld nu :) ik vrees idd v dit groeipunt, heeft nu al tijdje geen water meer gehad, en toch kwamen er gisteren opnieuw 2 bladeren los :? dus kan enkel maar duimen vrees ik, knol voelt gelukkig wel mooi hard aan, dus das al 1 troost
Bianca

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?