Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Gouden HandPalm op 18 feb 2014 10:10

Ziet er naar uit dat we een record gaan breken:

http://www.knack.be/nieuws/planet-earth ... map=%5B%5D
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Nosferatu op 18 feb 2014 10:56

Begin maart terug normale temps
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 18 feb 2014 13:12

Rob schreef:Leuk idee, maar ik denk dat mijn vader zijn garderobe niet groot genoeg is :lol: :lol:

Bij ons staan er langs de baan grote containers waar gebruikte kleding kan worden achtergelaten. Je kan daar misschien nog een paar kruiwagens linnen en beddegoed uitvissen, en dan knippen maar ;)
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Rob op 19 feb 2014 01:31

Jozef schreef:Rob heb je niet gewoon goede buren om in te schakelen? Of is dit te simpel gedacht?
Gr. Jozef

Natuurlijk Jozef.
Ik ben nog iets terughoudend, omdat het over een 'redelijk fors aantal' planten gaat. Binnenshuis alles watergeven neemt al snel een anderhalf uur in beslag, en het festijn verdeelt zich over drie verdiepingen...
Komt nog bij dat de laatste keer dat ik zoiets probeerde (andere buren) , de hele achteruin min of meer verkoold was toen ik terug kwam ("Oops vergeten! :oops: ")...
Ik wil mijn goede buren graag goed houden hoor. :)

Voorlopig denk ik voor de zaailingen erover een laatste bewatering de laatste ochtend van vertrek (een stevige) en dan 17 dagen later weer. Als ik alles goed raak, dan mag een 2.5 week zonder gietbeurt denk ik geen issue zijn.
Voor het grotere spul: Met een beetje mazzel kan een deel van de hele collectie al naar buiten eind maart. Met een 15 daagse forecast kan ik wel uit de voeten

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1138 bedankjes

Berichtdoor plasta op 19 feb 2014 02:11

Voor wat het waard is.....

De zomer van 2014 wordt de heetste zomer ooit

Goed nieuws voor degene die graag in 2014 een hete zomer willen. Wetenschappers uit Duitsland voorspellen namelijk, dat de zomer van 2014 namelijk de geschiedenisboeken in zal gaan, als de heetste zomer ooit. En aangezien we eigenlijk een warme winter hebben gehad, zou het zomaar kunnen.

Dat de zomer van 2014 de warmste zomer ooit zal worden, heeft volgens de Duitse wetenschappers te maken met het water rondom de evenaar. Dat water rondom de evenaar wordt warmer, en daarom zal dat bij ons leiden tot veel hogere zomerse temperaturen. Dus we kunnen ons op gaan maken voor langdurige tropische temperaturen in Nederland.

Nu blijkt dat deze wetenschappers al vaker het weer goed hebben voorspeld, al vraag ik me nu ook af, wie de horrorwinter had voorspeld, dat zal dan wel iemand anders zijn geweest. Maar als we inderdaad moeten geloven, wat de Duitse wetenschappers voorspellen, en dus de zomer van 2014 in Nederland de heetste zomer ooit zal gaan worden, hoeven we niet naar het buitenland op vakantie te gaan, om zeker te zijn van warme temperaturen, en kunnen we in de zomer van 2014 lekker in eigen land blijven.
http://plazilla.com/zomer-van-2014-de-heetste-zomer-ooit-komt-eraan

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 19 feb 2014 07:14

Rob het huis van de buren alhier staat te koop, met ruim 30 meter tuin op het zuiden, ik hou je plantjes wel in vorm. :lol:
Raymond wat klinkt dat geweldig in de oren! :thumb_up: Laten we het hopen.
gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 19 feb 2014 09:42

Zelf houd ik meer van warm, niet van heet. 28-30° is perfekt voor mij. Hoger hoeft echt niet en ook het gros van de planten is niet gebaat bij hogere t°.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 feb 2014 11:45

plasta schreef:Voor wat het waard is.....

Goed nieuws voor degene die graag in 2014 een hete zomer willen. Wetenschappers uit Duitsland voorspellen namelijk, dat de zomer van 2014 namelijk de geschiedenisboeken in zal gaan, als de heetste zomer ooit. En aangezien we eigenlijk een warme winter hebben gehad, zou het zomaar kunnen.

Dat de zomer van 2014 de warmste zomer ooit zal worden, heeft volgens de Duitse wetenschappers te maken met het water rondom de evenaar. Dat water rondom de evenaar wordt warmer, en daarom zal dat bij ons leiden tot veel hogere zomerse temperaturen. Dus we kunnen ons op gaan maken voor langdurige tropische temperaturen in Nederland.

Nu blijkt dat deze wetenschappers al vaker het weer goed hebben voorspeld, al vraag ik me nu ook af, wie de horrorwinter had voorspeld, dat zal dan wel iemand anders zijn geweest. Maar als we inderdaad moeten geloven, wat de Duitse wetenschappers voorspellen, en dus de zomer van 2014 in Nederland de heetste zomer ooit zal gaan worden, hoeven we niet naar het buitenland op vakantie te gaan, om zeker te zijn van warme temperaturen, en kunnen we in de zomer van 2014 lekker in eigen land blijven.

Raymond

Tiens, en was dit ook niet de koudste "horror" winter ooit... zulke voorspelling vind ik altijd wat merkwaardig.. maar bon. 1 kans op 2 hè :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

858 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 19 feb 2014 13:20

In plantentuinen gebruiken ze ook wel eens een soort van laken over een tafel met aan de zijkant waterbakken. De potten die op dat laken staan worden automatisch van water voorzien door wiekwerking uit die bakken en is misschien gemakkelijker te realiseren dan dat idee met de wieken dat ik eerst aanhaalde...
Je hoeft de potten er dan maar op te zetten of af te halen en is ook makkelijk op te ruimen. De tafel mag natuurlijk niet van pershout/spaanplaten zijn.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 19 feb 2014 13:41

lapalmeraie schreef:
plasta schreef:Voor wat het waard is.....

Raymond

Tiens, en was dit ook niet de koudste "horror" winter ooit... zulke voorspelling vind ik altijd wat merkwaardig.. maar bon. 1 kans op 2 hè :mrgreen:

Vind het altijd zo apart dat het gelijk over wetenschappers gaat met hun voorspelling. Vind het weinig van wetenschap weghebben als het over een "beste gok" gaat. (waar ze ook nog eens vaak naast zitten... :P )
Itrme

70 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips