Heb een Gunnera tinctoria buiten staan afgedekt met stro en een ton erover.....echter deze is al flink aan het groeien...denk er over om de ton en stro weg te halen en hem dan te laten staan....echter het is en blijft nog altijd februari. Vorig jaar een prachtige Gunera manicata verloren door de plotselinge onverwachte nachtvorst....Wat is wijsheid.....eraf halen en weer in de gaten houden...deed ik vorig jaar ook maar toen was het heel onverwacht.
Mijn manicata loopt ook al uit, de mest en stro kwam al omhoog. Ik heb alles eraf gehaald, mocht het nog gaan vriezen zet je er toch zo weer een ton overheen? Noppenfolie aan de binnenkant van de ton, eroverheen zetten en je zit wel veilig hoor.
Ik heb die van ons ook al uitgepakt. laat het stro rondom liggen, dan kan ik het terug leggen als het toch weer gaat vriezen. Het is een tinctoria en hij staat inmiddels hier al 18 jaar. Kijk voor foto's op onderstaande link.
Morgen wordt ie dan hier ook uitgepakt...stro blijft dan liggen. Heb er ook nog 2 in pot waarvan er 1 echt stevig gegroeid is, staan in garage.....ook naar buiten?. Arno, ik had de eerste fotoos nog niet eens gezien, maar die ga beslist bekijken...maar wel hele bergen verzet met als resultaat een schitterende tuin. klaas-Jan ook bedankt voor de tip
Deze avond mijn kleinste Gunnera ook eens bekeken. De krullen zaten al tegen de kuip dus deze is er reeds af. Het hooi errond laat ik nog liggen als isolatie met een plastiek erover om het droog te houden.