Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 feb 2014 01:14

Laatste jaren heb ik al het gevoel of is me opgevallen dat er steeds lange natte periodes zijn en dan weer lange droge periodes enz... Ben ik alleen of is dat anderen ook al opgevallen ? Momenteel zitten we weer in een erg natte periode die al lang aan de gang is en als ik de 14 daagse voorspellingen bekijk komt er nog veel regen onze richting uit. Pff denk ik dan want ben die regen en nattigheid toch ook al kotsbeu maar toch denk ik in mezelf laat het nu maar veel regenen. Ik denk dat binnenkort de lente gaat beginnen en we een droge en zonnige lente gaan krijgen... Mijn buikgevoel... :happy_thai:
Tzou echt ideaal zijn als we nu een vroege en warme lente zouden krijgen, dan gaan onze plantjes enorme records breken dit jaar :thumb_up:
Ik geloof al lang niet meer in een nog komende winter, hooguit nog eens een vorstnachtje, heel misschien... Ik wacht nog 2 a 3 weken en als dan de 14 daagse voorspellingen blijven zoals nu of beter dan breek ik alles grotendeels af van de winterbescherming.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

397 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 feb 2014 20:53

Nou Demi, er zijn veel mensen die blij zijn met deze winter, een droge warme winter zul je hier niet krijgen, wel droog en erg koud! en ja dat het steeds een beetje regent is vervelend maar er valt niet genoeg, bij ons is tot nu toe nog maar 68 mm gevallen dit jaar, vrees straks dat de tuinen weer heel snel gaan uitdrogen als het boomblad gaat uitlopen en de temperaturen richting 20ºC gaan, vorig jaar ook een heel droog voorjaar gehad met veel noordenwind!
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1034 bedankjes

Berichtdoor plasta op 25 feb 2014 00:38

Dat eiland voor onze Nederlandse en Belgische kust..... die mensen hebben recht om te klagen over een natte winter, wij toch niet :onzeker:

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 25 feb 2014 11:01

Daar heb je gelijk in Raymond. Dit wil men niet meemaken :(
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 25 feb 2014 11:07

Wel weer een hoop werkverschaffing voor Dutch engineers. Heb jarenlang gefietst in Engeland. Ze vinden het prachtig dat Hollanders zoveel water kunnen wegdouwen. Daar vroegen ze altijd naar.

Nu schreeuwen ze om 'onze' hulp. Heb inderdaad erg met ze te doen.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 26 feb 2014 09:11

Vandaag wordt t droog met 21° in Valencia. de zon schijnt al :-)
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 26 feb 2014 12:34

Zo bizar nat is deze winter overigens niet in combinatie met de zachte temperaturen, daarnaast ook nog eens stukken zonniger dan een normale winter.

Voor de liefhebbers, Maart lijkt anders te willen starten, wat frisser en kans op lichte nachtvorst in de koudere gevoelige delen van de Benelux.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor funeralroosjes op 28 feb 2014 11:25

Exotic Life schreef:Zo bizar nat is deze winter overigens niet in combinatie met de zachte temperaturen, daarnaast ook nog eens stukken zonniger dan een normale winter.

Voor de liefhebbers, Maart lijkt anders te willen starten, wat frisser en kans op lichte nachtvorst in de koudere gevoelige delen van de Benelux.

Ziet er hier anders toch niet slecht uit ;)

http://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Tielrode/4054863
funeralroosjes

1 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 28 feb 2014 15:59

Extreem koud zal het wel niet meer worden maar maart en april kunnen grillig zijn dat hebben we afgelopen winter wel gezien.
Ben in ieder geval tot nu toe dik tevreden de vorstbeschermer heb ik nog niet nodig gehad scheelt alweer in de kosten ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 01 maart 2014 17:05

funeralroosjes schreef:
Exotic Life schreef:Zo bizar nat is deze winter overigens niet in combinatie met de zachte temperaturen, daarnaast ook nog eens stukken zonniger dan een normale winter.

Ziet er hier anders toch niet slecht uit ;)

http://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Tielrode/4054863

Daarom zei ik ook lijkt, en het is wel degelijk eventjes koeler vooral nachten maar niet echt koud. Overigens in dezelfde trend zit er een flinke bult aan te komen voor volgend weekend, en die bult zit er al een tijdje in nu. GFS swingt ook een beetje maar komt vandaag weer met vroege lente.. Ben benieuwd aankomende week, maar als het eventjes meezit zouden aankomend weekend mogelijk de terrassen voor het eerste in 2014 goed vol kunnen gaan zitten.

We zullen zien hoe dit zich aanstaande week ontwikkeld.

De Bilt omgeving
MT8_De_Bilt_ens (1).png
MT8_De_Bilt_ens (1).png (27.66 KiB) 2844 keer bekeken

Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips