Tuinrenovatie Martijn

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Tuinrenovatie Martijn

Berichtdoor Martijn op 26 feb 2014 12:33

Beste Forumleden, Na het voorstellen in het voorstel topic gister hierbij wat foto's van onze achtertuin zoals we de Tuin aantroffen toen wij vorig Jaar onze woning gekocht hadden, Zoals jullie zien was het een enorme verwaarloosde jungle (Vorige eigenaars hadden hier een Jaar niet gewoond meer) De achtertuin is 150 vierkante meter groot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels na wat snoeiwerk ziet de tuin er zo uit ( Nog steeds een ramp) En de Bamboes die te zien zijn hebben we uit onze vorige Tuin meegenomen.Vorig Jaar snel ff ingespit her en der....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Tuin bestaat uit 2 delen daar er de achterste kavel later is bijgekocht. dit ligt lager dan het eerste deel van de Tuin. Hier goed te zien op onderstaande foto's. De Buren aan de achterkant hebben de tuin gelijk met het laagste gedeelte bij ons. De zij buren hebben dit ook maar hebben dit gat opgehoogd.

Afbeelding

Afbeelding

Het plan is dus om komende tijd van deze enorme wildernis een Tuin te maken met vlonder, Terras overkapping, Vijver er voor, En dan de Bamboes mooi geplant. Het idee is een soort mengeling van Japanse/Medetiraanse tuin. Ook komen er nog Bananen en Palmen in. Dat is in grote lijnen de basis en het idee wat we hebben.

Zoals jullie zien is elke hulp van harte welkom evenals suggesties,ideen,tips,kritiek, Alles is welkom. Ik hoop hier op het forum goede ideeen op te doen.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden met de vorderingen komende tijd.

Mvg,

Martijn
Laatst bijgewerkt door Martijn op 28 feb 2014 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Martijn

3 bedankjes

Re: Tuinrenovatie Martijn

Berichtdoor palmgek op 26 feb 2014 19:46

Mooie ruimte :thumb_up: Daar kun je wat mee! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Succes !
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 27 feb 2014 00:00

Mooi lapje grond en de bamboe heeft al een mooie aanvulling aan de tuin :thumb_up:
Wat ik ook goed vindt, zijn de paden die centraal liggen in de tuin ;)
Die hoef je enkel wat door te trekken naar achteren toe en je kan alle kanten uit.
Het voederhuisje (foto 4) in het midden zou ik ergens anders plaatsen.
De rechtse ernaast achterop is een groen stukje grond, daar zou ik een mooie Musa basjoo aanplanten. Waar de tuinset staat, zou ik de denneboom verwijderen, enkele liliumknollen en sauromatum venosum aanplanten (winterhard), en alsook enkele cannasoorten, enz... kwestie van wat kleur te hebben in de tuin.

Oeps begin hier al mijn stukje tuin in te verwerken :tong:

Ik denk maar even mee, hopelijk heb je er iets aan.
Groeten,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Martijn op 27 feb 2014 17:05

korte update 27-02-2014

Vandaag de stenen borderranden in midden van de Tuin weggehaald en wat planten er uit gehaald om de tuin leger te maken, De middelste bamboes moeten nog ff tijdelijk verhuizen en de stronk links in het midden moet nog weg, Ook de 2 boompjes achter de Bamboe gaan er nog uit zodat het 1 grote lege ruimte wordt om dan te beginnen rechts achterin met de vlonder en daarvoor de vijver als basis, Maar dit komt na de vakantie eerst volgende week ff Weekje naar Malta om daar de plaatselijke flora en fauna te bewonderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,

Martijn
Martijn

3 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 feb 2014 17:55

Allereerst :welkom: Martijn op het forum.
Mooie ruimte heb je daar om te beginnen. Ik vind het er al mooi uitzien maar je hebt leuke plannen :thumb_up: Ik ben benieuwd wat het word. Veel fun ermee en geef regelmatig maar een update ;)
Trouwens veel plezier volgende week op Malta, geniet ervan 8-)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor plasta op 28 feb 2014 00:23

Ik zie geen foto's, alleen diverse malen de tekst afbeelding .

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 28 feb 2014 00:28

@ Raymond, ik zie de foto's wel, mss ligt het aan je browser.

@ Martijn, Veel reisgenot naar Malta ;)
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor plasta op 28 feb 2014 00:33

Een mirakel...nu zie ik ze wel :?
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor plasta op 28 feb 2014 00:57

Enkele tips mijnerzijds:
-niet teveel verschillende materialen gebruiken
-kiezen voor ronde/gebogen lijnen of juist rechthoeken maar niet mengen
-bamboes zo plaatsen dat ze privacy creëren, maar wel rekening houden met de zon
-zeker een tekening/plattegrond maken zodat je niet als kip zonder kop tekeer gaat (dat hoeft niet heel gedetailleerd maar helpt zeker om een beter doordacht en daardoor mooiere tuin te krijgen)
-denken aan elektra voor verlichting en lichtslangen
-een tuin is saaier als je overal alles kan overzien, dus soms juist een struik of zoiets naar voren halen, zodat je eromheen moet om te zien wat er verder nog is
-spelen met hoogte van bomen/bamboes door ze naar voren te halen om zo meer diepte in de tuin te krijgen
-meerdere zit-locaties zodat je altijd kan kiezen om juist wel of niet in de zon te zitten
-smaken verschillen, het is jouw tuin dus jij moet het mooi vinden
-niet te hard zweten

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Martijn op 28 feb 2014 12:43

Hoi Raymond,

Dankjewel voor je tips.

De achtertuin ligt trouwens op het zuidwesten dus volop zon in de tuin hele middag en avond.Ik ga er zeker ff mee aan de slag komende tijd om overal de ideeen,tips en voorbeelden mee te nemen in het uiteindelijke ontwerp.

Mvg,

Martijn
Martijn

3 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video