De palmen zijn sinds vorig jaar november ingepakt. Hier zijn soort kassen voor gemaakt (dubbel glas). Daarin zijn de palmen ingepakt in rieten matten, daaromheen lichtslang, en daaromheen weer een rieten mat met fleece doek.
De winter is hier zo zacht geweest dat de lichtslangen eigenlijk nooit aan zijn geweest. Minimale temperatuur is ongeveer -2 geweest, maar dan ging het overdag weer terug naar de plus 3 ofzo.
Daarbij is bovenin een deel met kunststof wat open gezet kan worden. Dit is op warme dagen ook gebeurt.
photo libreNu hebben we dit gisteren uitgepakt omdat hier temperaturen van 22 graden zijn bereikt, en zag alles er groen uit (het riet is eraf, niet de kas eromheen).
Tot mijn schrik zie ik vanmorgen dat de Washingtonia, binnenin last heeft van een bruine speer en schimmel...
De buitenkant is helemaal groen, en de speer bij de kleine stam ook... wat kan ik hier aan doen?
Ik heb er nu een ventilator op gericht zodat de schimmel hopelijk verdwijnt???
Het zou zo zonde zijn als hij het niet overleefd... zeker omdat de buitenste bladeren nog groen zijn heb ik hoop
hébergement gratuit
hébergeur image gratuit
herbergeur d image
heberger image