Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.
ik had ooit een washingtonia ook vanuit een kas zet m netjes in een grote bak en bij de eerst volgende storm had ie geen blad meer over en na de eerste winter dacht ik daar gaat ie nu na tien jaar later heb ik veel ervaring opgedaan en heb ik nog steeds die ene washingtonia die toen ver weg moest komen en nu is uitgegroeid tot een hele mooie maar vooral een hele sterke palm die nu alle stormen aan kan dus met een beetje geluk kan jou palm het helemaal gaan redden
een washingtonia moet je de stam gaan pellen kan zijn dat de schimmel hoofdzakelijk aan de buiten zijde van de stam zit dus alle losse delen van de stam verwijderen mocht ie nog onder dak staan laat m ff overdag met dit weer luchten dat zal m goed doen die van mij was echt op sterven na dood en zie de foto boven door wat extra aandacht te geven is ie nu sterker dan ooit
Ik vrees speerrot en soms zitten bij een washi de rotte speren nogal vast in de bovenste kroon geklemd (ik weet niet hoe ik dat precies moet omschrijven). Dan zal je dus harder moeten trekken om die rotte speren eruit te krijgen. Echter als je weer te hard trekt, trek je ook weer gezonde speren eruit.....(je kan het bijna niet goed doen). Mijn tip zou zijn om het een tijdje aan te zien en kijken of die speren groeien dmv wat tape of met een stift een streepje te zetten. Als je dan binnen een paar weken geen groei constateert, toch maar eens harder trekken. Voorlopig zeker nog niet gaan zagen of de palm opgeven, want met name de washingtonia heeft mij regelmatig verbaasd qua herstellend vermogen, zeker in de volle grond! En ja, je hebt hem zogenaamd bijna dood geknuffeld. Zeker tot in de zomer wachten, voordat je de palm opgeeft!!