Bijzondere verhalen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Bijzondere verhalen

Berichtdoor Christophe op 25 maart 2010 00:41

Dat is inderdaad ook wel een leuk verhaal videomaster! :D Super hé, hoe slim deze honden zijn. Hij had het wel verkeerd voor, maar weet van nature dat hij ter hulp moet schieten als iemand in nood is. :D

Dat laat me aan het volgende verhaal denken. (geluid aanzetten en op play klikken)

(op 0:11sec verschijnt er een advertentie, maar die kan je rechtsboven de advertentie sluiten)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 25 maart 2010 00:51

Verhalen om kippevel van te krijgen......
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 25 maart 2010 00:53

videomaster schreef:Verhalen om kippevel van te krijgen......

Ik moest er de eerste keer dat ik dit zag zelfs een traantje bij laten :oops: (maar naar het schijnt ben ik niet de enige :D ) Het moment dat die leeuw op die mensen springt is echt hartverwarmend! Ik ben dan ook een dierenliefhebber hé ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor erna op 25 maart 2010 09:17

amai zeg, de traantjes lopen hier ook...
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 maart 2010 20:58

Prachtig! :D
Mijn vrouw had vroeger thuis ook een leeuw thuis, en later ook een jachtluipaard.
Schitterend om te zien maar het blijft wel gevaarlijk natuurlijk...

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 25 maart 2010 21:47

Mijn vrouw had vroeger thuis ook een leeuw thuis, en later ook een jachtluipaard.

Ze heeft jou nu toch niet volledig getemd hé. :lol:

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 maart 2010 21:49

lapalmeraie schreef:Mijn vrouw had vroeger thuis ook een leeuw thuis, en later ook een jachtluipaard.

:shock: ze had vroeger een circus? :mrgreen:

lapalmeraie schreef:Schitterend om te zien maar het blijft wel gevaarlijk natuurlijk...

't Is inderdaad prachtig om zien, maar ik heb daar ook zo'n dubbel gevoel bij... deze leeuw hebben ze zelf opgevoed natuurlijk, maar haalt het instinct nooit de bovenhand? Het is en blijft een wild dier eh, hij is niet gedomesticeerd ook al is hij bij je opgegroeid. Hij heeft ondertussen leren jagen op wild, wie zegt dat hij nooit eens mens als prooi zal zien? Zijn moeder nam hem met haar bek bij het nekvel als er gevaar was, wat als hij - vol beste bedoelingen - dat zelf ook probeert?
Het doet me denken aan orca Tilikum en Dawn die hem zo graag zag, hem iedere dag knuffelde en plots een speeltje voor hem werd en zo aan haar eind kwam :cry:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 maart 2010 23:29

Nee, nee geen circus. :lol: Wel veel een hele poos in Afrika gewoond ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor philip op 26 maart 2010 00:00

Hoi,
Ik heb zo ook mijn verhaal.
In het begin van de jaren 70 ,had mijn zusje(toen 8 jaar)een cavia kieri genaamd ,elke dag speelde
ze ermee,tijdens de dag liep die vrij rond,maar zat in huis altijd op zijn vodje,ze speelden samen in de tuin en aan de voordeur bleef die mooi naast haar zitten te kijken naar wat gebeurde in de straat,
zo tam was die.Waar je mijn zusje zag zag je kieri,maar op een keer was het tuinhek tussen
de tuin en de groententuin open gebleven en kieri was spoorloos,mijn zusje was niet te troosten;
Zo'n een 10 tal dagen later hoorde moeder iets luid piepen aan de voordeur ,ze deed open en
daar zat kieri ,fel vermagerd maar die had de voordeur herkend en het huis teruggevonden
Kieri had over de groenten tuin via het land van de boer de zijstraat overgestoken en daarna de
voordeur gevonden(min 150m ver)Het klinkt ongeloofwaardig maar toch is het een waar gebeurd
verhaal;wat is de natuur toch mooi maar tevens ook hard ,ik zou het verhaal graag bevestigd zien
door mijn zus ,maar die werd ons nu 11jaar geleden ontnomen ,ze is 34 jaar jong geworden.
Toch blijft de herinnering verder leven.
Mvg Philip.
philip

11 bedankjes

Berichtdoor amourath op 26 maart 2010 00:02

lapalmeraie schreef:Wel veel een hele poos in Afrika gewoond ;)

... en ze komt terug naar de kou en regen? :shock: :o :D

Het probleem met zo'n dieren is dat je ze rap 'menselijke' eigenschappen gaat toedelen en je er van uit gaat dat ze denken als ons, dat ze aan je gehecht zijn en je graag zien. Zo gaat het helaas niet bij dieren... dat is de fout die veel mensen maken met een hond ook: ze maken hem evenwaardig familielid, terwijl er in een roedel steeds maar 1 leider is en het voor de andere honden 'normaal' is om te moeten wachten tot die klaar is met eten etc... wij denken dat dat zielig is, maar dat is het niet :) Je doet je hond véél meer plezier door streng maar rechtvaardig voor hem te zijn, voor hem is dat duidelijke taal en hij zal respect voor je hebben.
Bij m'n paarden ben ik daar ook duidelijk in: zo'n beest weegt +600 kg maar moet een stap opzij zetten als ik door wil, en dat zonder trekken of duwen. Als je geen duidelijke afspraken maakt, hoe denk je dan een beest dat tien keer jezelf weegt, onder controle te houden? Niet met brute kracht hoor, enkel met respect.
Soit, tot daar m'n cursus dierenpsychologie... :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips