Zojuist nog even snel door de tuin gelopen en hier en daar toch enkele Cypripediums en andere speciallekes een bloempot of emmer als bescherming gegeven, en ook vliesdoek over Gunnera gehangen en Dicksonia terug een prop in het hart. Het is nu maar 3° meer en het daalt nog snel, en aan de grond zie ik hier en daar al een glinstering van de vries.
het is hier (noord holland) nu op dit moment 5,5 graden. Ik ga er maar vanuit dat deze speldenprik hier bespaart blijft. Iedereen succes en hopen dat het wat waait of bewolkt wordt.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.
Alle bladeren aan de Musa soorten bruin en alle bladplanten als bijvoorbeeld Astilboides, Tetrapanax en Rodgersia enz slap blad. Ook de bloesems aan de exotische fruitbomen allemaal kapot. Pffff echt niet leuk zo. Kan er niet mee lachen alleszins.
Ja hier ook. De Kiwibessen zijn allebei bruin voor de 2de keer. Beetje overmoedig had ik vorige week een Lagerstroemeria uitgeplant en deze (stond al volledig in blad, serreplant) heeft nu ook volledig papperig blad en moet van 0 herbeginnen. Jammer maar het is niet anders...