Naar welke richting moet ik blazen? Hier hangt al een uurtje een stevige regenzone boven de tuin...en volgens buienradar komt er voorlopig geen beweging in. Daarnet nog 26 graden in de schaduw (ofwel is m'n thermometer kapot), en op een half uurtje tijd een duik naar 18.
Roep maar niet op die regen, als het hier eenmaal begint houd het vaak ook langere tijd aan. Het ziet er naar uit dat de zomerse lente vanaf volgende week flink inbind met weinig zon en frissere t°. Je bent dat goede weer zo snel gewoon he. Morgen word alleszins blijkbaar nog een toppertje. Ben een week thuis geweest nu (vandaag mijn laatste dag ) en heb er ten volle van kunnen genieten. Prachtig weer gehad. Wat mij nu zo'n beetje opvalt is dat de tuin dit voorjaar vrij explosief tot ontplooing kwam tot die nachtvorst (ocharme -2) veel planten zwaar beschadigde hier. Sinds die nachtvorst ligt alles ondanks het prachtige weer met hoge t° plots helemaal stil. Ook de planten die niet of nauwelijks beschadigt waren zijn allemaal stilgevallen.
Same here.... Morgen de spuit er alweer op - hopelijk zelfs de laatste keer met de hand: ik verwacht morgen de bullen in de post voor automatische beregening - leuk werkje voor zaterdag!
Hier heerlijk geregend. Op dit moment 9 mm... en nog steeds stijgende. Bijna volledig windstil.
Ik ben benieuwd of ik mogen mijn "extra" tuin eindelijk kan egaliseren en kan gaan beplanten.
Heerlijk zoals het nu nog regent.
Ben benieuwd hoe morgen de grote D. Antartica erbij staat. Er staan denk ik rond de 20 rollen klaar om uitgevouwen te worden. Kan nauwelijks wachten tot die een poging waagt om zijn eerste veren te ontplooien.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.