hallo , mooi hoor die bamboe scheuten, een pracht gezicht, hier bij mij nog steeds geen enkele teken van nieuwe scheuten, maar kan elk moment ook beginnen, tja roelus , ik zou die dunne opkomende scheutjes wel verwijderen,en die nieuwe dikken laten door groeien, dit dat de voeding dan gebruikt kan worden voor die dikke, die dan meestal ook beter uit zullen groeien,en zoals pieter eerder al toetste over het bloeden van bamboe,,,nooit van gehoord en nooit hier mee mogen maken, het weg breken van zij stengels op jonge halmen wordt juist aangeraden , dit omdat het dan nog makkelijk gaat, als het uit is gehard , moet je met een knip schaar aan de gang en dan lelijke stompjes, bij jonge stengels breek je het er zo af en de wondjes helen heel mooi, dus dat, en ook stengels die voor jou verkeerd groeien kan je zonder problemen meteen weg breken , dus ook die niet zo mooi zijn en dun, dit doe ik elk jaar ook hier en zo hou juist alleen die dikke over, met als gevolg, het jaar erop weer dikkere halmen enz enz, m,v,g, paul