Na ongeveer een maandje verder te doen aan het klaarmaken van mijn exotenborder (verder bomen en struiken en vooral veel graszoden uitdoen) heb ik de grond eerst bewerkt met bemeste tuingrond, turf en koemestkorrels zodat de grond een pak minder arm is geworden dan voorheen...
Nu ben ik gisteren tussen te buien door begonnen met het opvullen van de border met mijn planten die ik al had staan na de verhuis en met een paar nieuwe aankopen van dit voorjaar...
Welke planten het zijn zal ik dan bij elke foto bijzetten...
Veel kijkplezier....
De druivelaar is al flink beginnen uitlopen na de verplanting...

[/URL]
De washingtonia is al goed bezig met nieuwe bladeren uit te gooien, het is enkel wachten op zijn eerste volledig nieuw gevormd blad...

[/URL]
Foto van rechts naar links getrokken na de aanplant van de verschillende planten...

Foto van uit het keukenraam genomen...

Nu komt een overzicht van de border beginnende van links naar rechts..
1ste foto...links achteraan een heel kleine tetrapanax met ernaast een hosta soort die is blijven staan van de vorige eigenaar...

Het stukje ernaast staan er 2 hosta's achteraan met arundo donax en ervoor een dubbelstammige butia capitata met ernaast een chameorops humilis met al een mooi stammetje van 20cm...

Daarnaast een paar musa basjoo's van in mijn vorige tuin en een mooie tetrapanax papyfera gekocht op de beurs in hombeek...heb deze wel een wortelbegrenzer gegeven omdat ik niet wil dat er overal uitlopers in mijn border gaan komen...hopelijk helpt het...

dan vooraan links een coca-cola plant (ruikt echt naar cola

) achteraan nogmaals arundo donax en rechts een fatsia japonica "spider" ook vanuit hombeek...en rechts een mooie pol musa sikkimensis stammen...

dan een ensete ventricosum "maurelli" links ervan moeten mijn 2 trachycarpussen nog uitgeplant worden...1 met een stam van 120cm en een 2de met een stam van 200 cm..

dan het stuk uiterst rechts staan een kleine trachycarpus fortunei, nog een paar musa basjoo's en een grotere chameorops humilis...

Nu moet er hier en daar nog wat opvulling gebeuren met een brahea armata, phoenix canariensis, een washingtonia filifera, nog wat canna's, lelies, enz...
Hopelijk vinden jullie de aanplantplaatsen en de keuze van de planten en vooral de indeling een beetje zoals het hoort te zijn en nu hopen dat alles snel aanslaat zodat het een beetje voller komt te staan...