Een beetje regen is niets mis mee, maar zo is het wel weer mooi geweest hoor. Inmiddels alweer een paar uurtjes droog maar de tuin staat nog steeds blank. Vanmiddag tot 2 keer toe zware hagel waardoor er toch wel wat blad geperforeerd is van veel planten. Ook het gewicht van het water in combinatie met die verekte wind heeft veel planten doen doorhangen... Kortom een aardige ravage, maargoed hopelijk zie je er over een paar dagen weinig meer van
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Net mijn Copernicia alba ook terug recht gezet. Deze was omgewaaid, natuurlijk net op het grootste blad van de gunnera . De schade zal zich over enkele weken tonen vrees ik. Verder het blad van de musa's gestript en enkele citrus vruchten kunnen rapen die over het terras verspreid waren.
De tuin was er wel aan toe, aan zo'n regenweekje. Momenteel is de grond nog steeds aan de droge kant, de toplaag is wel nat, maar alles wat daar onder zit voelt gewoon nog steeds droog aan. Nog een paar flinke regendagen en ik ben tevreden Die wind en hagel hoeft trouwens voor mij ook niet zo...
Na dinsdag gaat de temp weer omhoog, eind mei komen er misschien zelfs zomerse dagen aan. Ik juich niet te hard maar de voorspellingen zien er goed uit
In enkele dagen tijd zo'n slordige 700L regenwater opgevangen van het dak van mijn kas (6x3m) Laat die warmte maar weer komen. En het belangrijkste voor mij persoonlijk met betrekking op de hooikoorts, de lucht is weer schoon en al het opwaaiende stuifmeel is weer weggespoeld.