Ons (exotische) tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Ons (exotische) tuintje

Berichtdoor Rico op 21 jun 2014 14:23

Dank je JM :thai:
Ik denk dat ik volgend voorjaar een beetje ga schuiven met de planten. Ik kom steeds meer planten tegen die op een verkeerde plek staan. Sommige zijn nu al te groot om vooraan in de tuin te staan, andere zijn over een paar jaar te groot... 8-)

Sommige mensen, veel mensen op dit forum, kunnen toveren met planten en vooral met de locatie daarvan om een geweldig mooie tuin te creëren, mij lukt dat iets minder, maar ben er wel blij mee :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto is het lang niet zo mooi als in het echt, maar je krijgt toch een aardige indruk van hoe dit er 's avonds uitziet :D
Afbeelding

En de mini lelie in bloei
Afbeelding
Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor erna op 21 jun 2014 18:34

Wat is er dan mis met je tuin ?? Ik vind hem in ieder geval schitterend, met veel variatie !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 21 jun 2014 18:38

Daar mag je zeker blij mee zijn Rico! Schitterende foto's :thumb_up:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor Rob op 21 jun 2014 22:48

Hey Rico.

Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik :"er is altijd nog wel iets mis, maar weet nooit precies wat. Andere mensen...Als ik nu dit wijzig, en dat...."

Het ligt aan ons hoor...meestal vinden anderen onze tuinen waanzinnig mooi, en toch zijn we nooit helemaal tevreden. Ik heb me er al bij neergelegd dat dit 'perfect- gevoel' wel eens niet voor ons weggelegd kan zijn. Het zit niet in onze aard...

Eea betekent wel dat je de rest van je leven naar hartenlust door kan tuinieren. Het is immers nooit helemaal 'af'.

Ik vind het erg chiq btw. Die Washy is echt wel een vette eye-catcher. :thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor Rico op 22 jun 2014 11:15

Ik denk dat Rob er exact op zit :thumb_up:

Er is in feite ook niet echt wat mis met mijn tuintje, maar... Ik krijg niet het effect wat ik bij een aantal mensen wel zie in de tuin. Zoals de tuin van u Erna, dat is een tuin die in mijn ogen van begin tot eind klopt. Mooi vol, veel diversiteit en alles vormt een geheel.
Maar zoals Rob al zei, in onze ogen zullen we dit waarschijnlijk nooit bereiken en is er inderdaad ALTIJD wel wat te veranderen :lol:

Bedankt voor de complimenten allemaal :thai:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 22 jun 2014 11:26

Hoi Rico, je tuin ziet er prachtig uit, veel variatie overal waar je kijkt is wat te zien. :thumb_up: Wij hollanders moeten nou eenmaal woekeren met de ruimte die we hebben, uitzonderingen nagelaten. Onze belgische vrienden hebben over het algemeen nou eenmaal meer ruimte en dus meer mogelijkheden. (enne ook ik heb volgens mij ook al teveel in de tuin gezet :lol: )
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor erna op 22 jun 2014 12:07

hallo Rico,

dank voor je lovende woorden, maar Rudi en ik zijn ook geen supermensen hoor. We hebben links en rechts wat geplant, en daarna wat opgevuld.. Veel planten staan ondertussen veel te dicht op elkaar, en anderen krijgen dan weer te weinig licht... andere bomen hebben we helemaal verkeerd geplant en kunnen nu nog moeilijk verplant worden zoals een veel te grote kersenboom en een moerascypres.
Vergeet niet dat we ook met een eerste palm zijn begonnen, en ik had 10 jaar geleden helemaal geen groene vingers ( ik herinner me een foto waar ik in onze tuin op een bankje zit, met op de achtergrond een reuzegrote brandnetel...) Wel heel veel bijgeleerd op enkele forums en zeker op dit forum leer ik nog alle dagen bij !. Ik durf gerust zeggen dat indien google en internet niet hadden bestaan, onze tuin er ook niet was.

Je mag heel gerust zijn in jouw tuin, die is echt heel mooi.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 23 jun 2014 08:30

Het is niet makkelijk, we vullen de gaten in de tuin op met andere planten, die ofwel de overhand nemen of sterven. Ik zit hier ook constant te veranderen. Het grote geheel blijft wel, maar het is nooit precies genoeg. We hebben zoveel moois in de exotenwereld, dat we op 1 of andere manier in de tuin willen. Dus planten maar hé. Ik geniet in ieder geval van al dat prachts op allen hun tuinfoto's. En neem er inspiratie uit. Net als ieder onder ons :) Dus het volledige plaatje in ons hoofd veranderd regelmatig, naargelang we andere combinaties zien. Hoe dan ook, het is genieten :thumb_up:

Groetjes,
JM
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 23 jun 2014 11:19

Niet vergeten dat je tuin nog erg jong is hè Rico.
Het duurt toch minstens een jaar of 3 voordat planten hun vorm wat beginnen aan te nemen om vervolgens elk jaar steeds iets mooier te worden. Je zal dan vanzelf meer hoogte variatie, meer diepte etc krijgen.

Grt
Niek (die jou tuin ook prachtig vindt!)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Jane op 23 jun 2014 12:10

Hallo Rico,

Ik vind je tuin schitterend. In mijn ervaring is een echte liefhebberstuin onderhouden een dynamisch proces, waarvan het nooit naar de zin is. Ik moet het ook met een Hollands tuintje doen, die nog in opbouw is. Het leuke vind ik juist, dat je bezig blijft 8-)

Groetjes Dina.
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video