Groet Eduard.
![]() | 1032 bedankjes |
Eduard schreef:Mooie exotisch uitstralende tuin met veel kleur, ziet er goed uitik hoop echter dat je dicksonia's groen blijven die koppen staan nu echt in de volle zon zo te zien!
Groet Eduard.
![]() | 710 bedankjes |
![]() | 53 bedankjes |
draco schreef:Eduard schreef:Mooie exotisch uitstralende tuin met veel kleur, ziet er goed uitik hoop echter dat je dicksonia's groen blijven die koppen staan nu echt in de volle zon zo te zien!
Groet Eduard.
Mijn boomvarens staan hier ook in de volle zon, het kan niet anders. Je ziet wel dat ze als gevolg van de hoge temperatuur een groeipauze ondergaan. Veren die net uitkwamen ontwikkelen zich abortief. Voor het volgroeide blad heeft de warmte weinig gevolgen. Bij Cyathea cunninghamia zullen de veren wat sneller verweren, maar deze boomvaren heeft toch al een hoge turnover van het blad. De oudste bladeren vergelen en verdrogen in korte tijd. Het kweken van een schort gaat vrij snel. Bij Dicksonia squarrosa verloopt de veroudering veel trager en zit je langer opgescheept met het verweringsproces.
![]() | 1032 bedankjes |
![]() | 349 bedankjes |
![]() | 284 bedankjes |
![]() | 284 bedankjes |
Eduard schreef:draco schreef:Eduard schreef:Mooie exotisch uitstralende tuin met veel kleur, ziet er goed uitik hoop echter dat je dicksonia's groen blijven die koppen staan nu echt in de volle zon zo te zien!
Groet Eduard.
Mijn boomvarens staan hier ook in de volle zon, het kan niet anders. Je ziet wel dat ze als gevolg van de hoge temperatuur een groeipauze ondergaan. Veren die net uitkwamen ontwikkelen zich abortief. Voor het volgroeide blad heeft de warmte weinig gevolgen. Bij Cyathea cunninghamia zullen de veren wat sneller verweren, maar deze boomvaren heeft toch al een hoge turnover van het blad. De oudste bladeren vergelen en verdrogen in korte tijd. Het kweken van een schort gaat vrij snel. Bij Dicksonia squarrosa verloopt de veroudering veel trager en zit je langer opgescheept met het verweringsproces.
![]()
Nou Han de C. cunninghamii is nu net een cyathea die uberhoubt niet in de zon mag staan! Lees het maar eens na, in zijn natuurlijke omgeving staan deze altijd in diepe vochtige geulen waar ik hem zelf ook heb mogen spotten zowel in N.Z. als in Australië.
en dicksonia's groeien ook niet in open veld situaties, dat wordt de mensen hier voorgeschoteld om hun planten te kunnen slijten, ik heb het al eens laten zien hoe planten in de volle zon er bij staan mooi bruin groen! Het is maar wat je mooi vind, ik ga uit wat het beste is voor een plant en probeer ze dit te geven.
Gr. Eduard.
![]() | 710 bedankjes |
![]() | 604 bedankjes |
![]() | 284 bedankjes |
Keer terug naar Foto album en video
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten