Groeilicht voor Plumeria's

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Groeilicht voor Plumeria's

Berichtdoor Plien22 op 25 aug 2014 09:32

Geen idee of ik het hier moet vragen maar dit was voor mij de meest logische plek.
Ik wil van de winter een groeilicht boven mijn Plumeria's laten branden.
Dit om te zorgen dat het blad er niet afvalt en ik ze sneller kan laten groeien(zo hoop ik op snellere bloei.. :oops: )

Welke lampen zijn hier het meest geschikt voor en waar moet ik op letten bij aanschaf?
Wat is de meest ideale afstand voor het plaatsen van de lamp zodat er geen verbranding plaats vind?

Als ik een groeilicht gebruik moet ik dan ook door gaan met de bemesting?

Alvast bedankt en groetjes,
Paulien
Plien22

34 bedankjes

Re: Groeilicht voor Plumeria's

Berichtdoor s.janssen op 25 aug 2014 12:34

Je kan voor een speciale LED plantenlamp kijken, deze zijn niet goedkoop ;) Of het de moeite is? Het beste licht is nog steeds natuurlijk licht van buiten, zo staan mijn plumeria's in een plattebak die ik met mooi weer open kan doen. Ik snap dat je de planten wil door laten groeien maar in de winter gaat de verwarming weer aan wat voor planten een ramp is met name de droge lucht is hier een grote oorzaak van. Hierdoor heb je meer kans op spint etc. Je zou eventueel een eiland-methode kunnen toepassen, maar zet de plant nooit boven de verwarming.

Als ik jou was zou ik lekker de planten in rust houden, je watergift drastisch verminderen en iets kouder wegzetten. Door deze rust kunnen de planten in het nieuwe groeiseizoen beter groeien en wie weet ook wel bloeien ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Groeilicht voor Plumeria's

Berichtdoor Plien22 op 25 aug 2014 16:47

Thanx, dan doe ik dat maar, wil weer eens te snel denk ik... :oops:
Had dit ergens online gelezen(die man had na 1 winter met groeilamp al bloei in zijn zaailingen) en ze groeien zo mooi en snel nu dat ik dacht miss kan ik dat verlengen met een lamp.
Ik heb al zoveel eilandtjes dat laat ik maar achterwege.

Groetjes,
Paulien
Plien22

34 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming