@sylvan, je weet toch dat ze hier dan al over de elfsteden tocht beginnen. Wees maar blij dat je niet in friesland woont, daar begint men al over de elf steden tocht als het kwik onder de 20 graden zakt.
Ook hier werkelijk gewoon schitterend nazomerweer, ook vandaag weer. Loop gewoon buiten in de tuin in een pulletje. Dat is puur genieten en dat voor de laatste week van november in te gaan. Nog nooit meegemaakt! Hier staan nog Hedychium's in bloei in de tuin net als Salvia en Dahlia. Musa's en canna groeien gewoon traag door. Zalig gewoon. Met wat geluk zijn we er over 3-4 maanden al vanaf hehe, positief denkend... Vannacht geven ze wel 1°C hier dus dit zou lichte grondvorst kunnen worden en komende week gaan ook de dagt° naar beneden wat de twijfelende planten ook wel zal overhalen om hun blad te laten vallen.
Vannacht zou het ook een koude nacht moeten worden als ik de voorspelling zie. (2graden) De bladeren zijn inderdaad de beste indicatie, die hou ik ook steeds in de gaten, nog eerder dan de thermometer Benieuwd hoelang de vorst nog weg kan blijven...
Ik vrees ervoor . Ik ben net terug binnen uit een rondje door de tuin.
Het gras en de tuintafel vertoonde al ijskristallen, de muur thermometer op 1.5m hoogte gaf 2gr aan.
Het is nu het moment om door de tuin te wandelen en te kijken welke plaatsen het koudste zijn en welke nog geen ijskristallen vertonen. Zo krijg je een goed idee over de koude en warme plaatsen je tuin.
Hier is het momenteel 0.8°C op 1.3 m hoogte gemeten. Het gras ziet wit en kraakt zelfs onder mijn voeten. Dit gaat tegen het opkomen van de zon toch een dipje geven.