Spannende winter

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Spannende winter

Berichtdoor p e t e r op 25 nov 2014 20:17

Herbert schreef: Vorig jaar was het ook koud rond deze tijd in ten oosten van USA maar nu is het al kouder

En vorig jaar hadden we een zachte winter
Tevens veel aanzet ijs op de pool dus nu van twee kanten.

Dit geeft inderdaad een verschuiving van de straalstroom maar net met een positief effect voor ons met meer zuidelijke + vochtige lucht

“There are some very significant cold and snowy blasts now almost a certainly in December,” says Piers Corbyn.

De Amerikaanse weercomputer gaf inderdaad een koude inval na sinterklaas met veel sneeuw. Deze verwachting is ondertussen weer bijgesteld naar het Europees model met voorlopig zacht weer en geen echte winter in zicht.

Besluit: bereid je inderdaad voor voor temperaturen rond of iets onder het vriespunt maar echte winter toont zich nog niet op de kaarten.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 25 nov 2014 20:30

Nee, hier geeft ie tot 7 dec. niet meer dan -1 in de nacht aan met dagtemps die dat makkelijk compenseren.

Ik heb alles al naar binnen omdat dat nu eenmaal voor eind nov. in mijn agenda is gepland. Maar echt nodig was het nog niet
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 25 nov 2014 23:07

Vannacht het gevoelige spul binnen gezet, rest moest buiten blijven staan. Vanmorgen hoorde ik diverse mensen in de straat die moesten de auto moesten krabben. Aan de planten gelukkig niets te zien.

Hier in de gemeente hebben ze de schaatsbanen al vol laten lopen als de winter invalt dat mensen kunnen schaatsen. Uiteraard hoop ik dat dit voor niets is geweest.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 nov 2014 21:47

Klopt, maar het spul dat niet tegen vorst kan ga ik toch maar naar binnen halen. :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel