vervelende kleine vliegjes

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: vervelende kleine vliegjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 07 nov 2014 21:11

HAhaha Rob, ik zie je al gooien met die zakken naar die beesten :lol:

Inderdaad vervelend die beestjes in huis. Ik gebruik nu gewoon wit zand en dat werkt echt goed. De potten waar wit zand op ligt zijn vliegjesvrij :thumb_up: Volledig 100% zonder vliegjes lijkt me wel moeilijk tenzij je je huis potgrondvrij houd... :roll:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor ralph van hemert op 16 dec 2014 16:32

Ik heb al heel wat foto's bekeken van de varenrouwmug. Op de link hier beneden staat ook een foto met veel vliegjes. Dat zijn ze!!! althans waar ik last van heb. Maarrrrr er schijnd een middel te zijn voor bodem gespuis en deze staat op de volgende pagina:

zie link. Deze link brengt je meteen in hogere sferen :mrgreen:

http://www.wietforum.nl/topic/83880-vliegjes/

Scroll een stukje naar beneden en dan zie je de foto met de tekst: BIO SHARK :happy_thai:

wie weet helpt het.
ralph van hemert

3 bedankjes

Berichtdoor ralph van hemert op 16 dec 2014 16:37

ow ja, voor ik het vergeet. Ik heb zelf nog wel wat gedaan om de vliegjes te bestrijden. Wolfs spin in gezet. Ik vond hem bij het badkamerraam, heb hem erbij neergezet. 15 sec en de eerste was de zijne. nu zitter er 2 die ik elke dag weer zie roven :thumb_up:

nog iets. ik heb laatst wat duizendpoten los gelaten. Werkt ook prima! al met al incl de gele plak strips heeft het best wel wat geholpen. :D
ralph van hemert

3 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 17 dec 2014 00:30

Afbeelding Erg vervelend als je ze hebt. Afbeelding

Ze zitten echt overal dan.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 17 dec 2014 12:59

ralph van hemert schreef:ow ja, voor ik het vergeet. Ik heb zelf nog wel wat gedaan om de vliegjes te bestrijden. Wolfs spin in gezet. Ik vond hem bij het badkamerraam, heb hem erbij neergezet. 15 sec en de eerste was de zijne. nu zitter er 2 die ik elke dag weer zie roven :thumb_up:

nog iets. ik heb laatst wat duizendpoten los gelaten. Werkt ook prima! al met al incl de gele plak strips heeft het best wel wat geholpen. :D

Natuurlijke bestrijding, ik hoor het al :lol: Hier doet de Drosera capensis ook zijn best. Merk vooral dat er veel in de grond van DCM zit maar die potgrond is dan weer zo fijn dat ik dat ongedierte voor lief neem, wat zand erover en het is al minimaal wat er over blijft aan rouwmuggen.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor dj_embé op 17 dec 2014 19:00

Man, man man
dj_embé

88 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 18 dec 2014 11:48

Gouden HandPalm schreef:Je moet wel eerst even nagaan of het middel niet erger is dan de kwaal. Sommige planten, zoals brugmansia's bv., kunnen in het geheel niet tegen nematoden (wortelaaltjes) en krijgen er gele bladeren van. Wellicht dat varens geen last hebben van nematoden, maar dat geldt zeker niet voor elke plant.

Tip: koop geen potgrond en kweek uitsluitend in cocopeat. Bij het kopen van al opgepotte planten alle potgrond van de wortels afspoelen buiten -op een veilige plek- en herpotten in cocosaarde. In die blokken zit namelijk (nog) geen varenrouwmug. Voor de zekerheid kun je zo'n geweld blok nog even door de magnetron halen, maar ik heb nog geen mug aangetroffen in zo'n blok. Ze zitten wel in talloos veel miljoenen in die zakken potgrond die overal te koop zijn.

dat zijn compleet andere aaltjes, er zijn vele duizenden soorten aaltjes , waarvan een groot aantal inderdaad op planten wortels parasiteren, de aaltjes die hier ingezet worden zijn volledig insect parasiterend en dus volkomen veilig voor alle soorten planten
plantinjetuin

12 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?